Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Monday, December 5, 2011

bekal untuk suami

kes kes kes...hubby aku mmg jenis yg suka bwk bekal g office...dia ckp penat nk turun naik pastu jln g lunch tiap2 ari...kdng2 aku masak jgk nasi utk dia bwk bekal...kdng2 dia prepare sendiri roti n jem utk dia bwk...klu time xsempat aka malas dia lunch gak kat bwh office tu hehehe...so semalam bg dia bekal roti + mentega + serbuk milo huhuhu...time duk sibuk menggoogle cari resipi pizza semalam terjumpa plk resepi yg simple ni...dtambah plk barang2 yg terkandung dlm resepi ni dh ada dlm peti ais so aku pun menjalankan misi la pg2 buta td hehehe...resipinya ialah teng teng teng....taddddaaaaaaaaaaaaa.....

MELT CHEESE BREAD
(Roti Keju Cair) 

ini dia tuan empunya diri

Bahan2:
- 8 keping roti gardenia (potong border tepi yg kaler koko tu n potong jd bentuk segitiga)
- 4 keping keju (cheesedale) - potong menyerong utk jd bentuk segitiga
- 2 biji telur (pukul bersama secubit garam)
- mentega (utk menggoreng)

Cara2:
- letakkan keju diatas roti yg telah dipotong kemudian letakkan sekeping lg roti diatasnya
- celupkan roti kedalam bancuhan telur + garam
- goreng roti diatas non-stick frying pan (kalu xde guna kuali biasa pun blh)
- siap!

ini wajah fresh from oven hehehe meleleh cheese tu...yummy

ini utk tukang masak (saye la tu) 2 je tau...xleh mkn lebih nnt gemuttttt :p

ini bekal utk suami...bekal 6 keping tp dh makan time ondaway g train 1 keping huhuhu

resipi ni aku xingat dh aku baca dari sumber mana tp bila diolah2 ikut citarasa aku jd la camni...nway aku ucapkan ribuan terima kasih kepada individu yg sudi berkongsi resipi2 simple tp sedap camni...kalu korang perasan pernah kuar dlm iklan susu or iklan cheese yg roti camni tp dlm tv tu presentation dia lg cun la...sedap mmg sedap tp utk org2 yg cubby (kate hubby la) cam aku nih xleh makan byk2 cukup sekadar 2 keping je...yg lain tu bg org lain makan ye...hehehe...simple tp sedap...selamat mencuba tau :)

No comments: