Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Monday, June 13, 2016

ayam bakar sedap bersama sos salsa tomato

kali ni cuba resipi lain ckit...sebenarnya ayam bakar ni slalu je d masak klu kat umah aku tp kali ni aku tukar sos salsa...sebenarnya aku tgk resipi ni dari tv...klu xsilap rancangan yg ada chef kamarul...

ayam bakar bersama sos salsa


resipi ayam bakar best:

- ayam potong 4 (aku guna 2/4 je)
-  3 ulas bawang putih
- garam
- sos tomato
- lada hitam (blend kasar)
- kicap
- perasa

cara2:
- perap ayam ngn semua bahan2 selama 1 jam
- lepas tu panaskan pemanggang ajaib
- bakar ayam sampai masak (aku guna api kecik je supaya masak kt dalam ngn garing kat luar)
- bila dh masak, angkat ayam
- siap


 resipi sos salsa:
- 1 biji tomato (potong dadu)
- 1/2 biji bawang besar (potong dadu)
- cili padi (sebenarnya xde cili padi utk resipi ni tp aku add sbb aku ngn hubby makan mst kene pedas)
- garam & gula serta cuka sedikit

cara2:
- gaulkan semua bahan2
- siap


mudahkan....hehehe selamat mencuba n selama berpuasa :)

No comments: