Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Tuesday, May 4, 2010

dugaan demi dugaan

sesungguhnya hidup ini satu persinggahan...persinggahan utk kita hadapi semua cabaran sebelum sampai ke tempat yg d tuju....setiap insan berlainan dugaan yg menimpa...ada yg ringan, ada yg berat dan ada jg yg sangat berat sampai xdpt d terima oleh akal fikiran manusia...mungkin dugaan tu kuat masih susah kita nk hadapi, tp akhirnya kita kene menerima qada' n qadar dr Allah swt. bak kata pepatah sudah jatuh d timpa tangga...tp demi insan tersayang aku sanggup hadapi semua ini dengan tenang InsyaAllah...hampir separuh gila bila terjadinya dugaan yg begitu berat n Alhamdullilah setelah mendekatkan diri pdNya aku makin tenang, betullah Al-Quran tu blh menenangkan jiwa...hidupku masih panjang (jika umur masih ada) n aku kene teruskan...walaupn berat hati utk menghadapi semua ini tp aku akan cuba tabah n pujuk jiwa supaya terima semua ini dgn tenang setenang air d kali. Ya Allah...selamatkanlah kami dr segala kejahatan org2 yg berhati syaitan...sesungguhnya semua ketentuan mu pasti ada hikmah d sebaliknya...tenangkanlah hati ini...bantulah aku insan yg sungguh kerdil d dunia ini, kuatkan semangatku, kuatkan imanku utk mu Ya Allah...

No comments: