Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Wednesday, November 3, 2010

Aiman.....

'aiman tak kisah' ayat tu mmg femes sekali sejak aku kt utp lg, xsangka plk skang ni bila dh jd cikgu mmg ramai students yg nama aiman...Aiman Shah, Mohd Aiman, Mohd Aiman Afiq, huhuhu mcm2 lg la...tp arini aku nk cite pasal sorang student aku yg bernama AIMAN...bdk aiman ni dr kelas second last, so nk kata xpandai sgt xde la jgk, tp nk kata pandai pn xdela sgt...suara dia manja2 g2, muka ala2 meow muka manja2, klu time panggil 'tcher' pn manja je bunyi...mula2 aku masuk kelas dia dlu aku xtau perangai dia mcm mana maklumla time tu aku masih baru kat sek tu, tp bila dh slalu sgt xbwk buku aku pn mcm panas gak la rasa tp ttp sabar sbb time tu pregnant tambah plk xkan la sampai nk pukul2 anak org, tp marah mmg marah la depan dia, so sejak aritu aku denda dia berdiri kat luar kelas klu xbawak buku maths...bila dh slalu sgt berdiri luar kelas dia rasa cam best plk (maybe sbb blh tgk pemandangan kat luar kelas kot) so aku pn tukar cara lain plk, kali ni aku ugut, 'klu sape xbwk buku maths tcher akan bg dia kat guru besar' aku ingatkan ugutan aku tu men'cuak' kan dorang tp sebenarnya mmg totally different ngn ape yg aku sangka 'yeay yeay nk g jumpa guru besar...nk...nk...guru besar kelakar' mcm tu dorang berteriak2 gembira bila aku ckp nk bwk jmp guru besar, adoiiya, ingatkan takut tp hepi plk, xleh jd nih, aku tukar lg cara kali ni aku guna teknik halus halusan, mainkan emosi dorang ckit (kira ala2 kaunselor la kot :p) cara camni ok la ckit, si aiman tu bwk la buku setiap hari...yg aku herannya bdk lain dgr je ckp aku tp si aiman ni mmg xmakan saman, dia xmenjawab tp dia xnk dgr ape yg tcher dia suruh...setel hal bawak buku, nampak plk hal lain yg si aiman ni buat...

satu ari aku ckp 'klu xsiap exercise math jgn pg rehat' org lain cpt2 buat n kira betul2 xmo ada salah sbb nk dpt rehat tp aku tgk si aiman rileks je, dlm hati aku maybe dia dh siap kot, tp bila aku check sorang2 nye buku mmg konpem aiman xsiap jgk, ayoyoyo tp dia bukan main tunggu kat tepi pintu sambil pegang satu bekas makanan, aku suh orag lain kuar rehat n dia wat sampai siap (pdhal ugut je, paling2 lama 2 minit) tetiba aku tgk member2 aiman, si haziq n ikram duk tunggu dia kat tepi kelas, rupe2nya bekal makanan dorang yg si aiman duk pegang n aku mati2 ingat bekal makanan si aiman, aiman...aiman...

lepas habis cuti bersalin, aku kembali ke sek...time tu aku masuk kelas dorang, lepas dh setel ngaja n bg dorang keje aku duduk kat meja guru kat depan tetiba si ikram, kwn aiman dtg 'tcher, aiman mintak duit ngn saye seringgit' aik ni dh kes peras ugut plk ni, bila aku panggil aiman n tanya rupe2nya si aiman cite, dia bg syarat sape2 yg nak minum air dia kene bayar seringgit...pdhal air kosong je pun, huhuhu, aku ckp slow2 ngn dia suh bertolak ansur ngn kawan n jgn wat camtu, xbaik nnt tuhan marah...bila aku cite kat member2 dlm bilik guru, tergelak dornag sbb kelaka bdk sekecik tu dh pandai berniaga, maybe bg dia klu member dia beli air mineral pn seringgit gak huhuhu

baru2 ni dia campak 2 bijik bag kawan dia sbb bdk ppuan tu xnk bg pinjam pencil, nk wat camne guru kelas dia terpaksala bwk dia jmp guru besar, bila guru besar ckp nk anta pegi sek kat melaka, uiks bukan main seronok lg dorang tp bila guru besar ckp 'kamu tau ke x, sek kat melaka tu sek ape...sek bdk2 jahat' terus menangis xnak pg hahahaha, kalu dh bdk mmg bdk jgk la :p 

bila dh nk dekat akhir tahun aku slow talk ngn aiman n dak2 kelas dia, ada satu ayat yg membuatkan aiman nangis n bg something kat aku, aku ckp 'tcher xnk ada org marah anak murid tcher, hanya tcher je blh marah anak murid tcher, tcher xpernah pukul ank murid tcher, tcher sbg sape2 pn pukul ank murid tcher sbb tu tcher nk kamu jd gudgirl n gudboy, xmo dh jd bad girl n bad boy mcm dlu' lepas tu si haziq member baik aiman dtg antar kertas yg dia gunting bentuk love n dlm tu aiman tulis 'saye sayang kepada cikgu nor' huhuhu sedih plk aku rasa, tcehr love u 2 :) hopefully nnt besar aiman jd bdk baik yg pandai, semoga doa dr tcher dia ni akan dmakbulkan Allah swt amin :)

- alahai aiman -
- semoga jd bdk baik yg comel -

No comments: