Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Saturday, November 13, 2010

kisah lucu kat toilet Central Market :D

bunyi cam kotor je entry kali nih...tp ni la nk story psl toilet nih...toilet...tandas...jamban...bestroom restroom tu semua benda / tempat yg sama, ejaan je lain2...so kali nih nk cite psl toilet plk...


toilet aquarium...gambar hiasa semata2

kat cni la peristiwa tu berlaku

last weken aku teman hubby g central market, hubbyku berjiwa seni...nk sgt pg central market aka pasar seni so aku temankan aje la (wlaupn aku xbrapa suke g tmpt camtu...bowinkkk) aku suggest g naik train je sbb xnak jam...tambah2 weken bese jln jam teruk tambah2 dlm pusat bandar tp hubby beria2 nk naik kete, nk round2 katanya...so lepas bfest kami bertolak, mula2 round2 dlu dh puas round2 ktorang g kat pasar seni...ermm parking bodoh je RM4 sejam...xtau la legal ke illegal sbb parking tepi bangunan je pastu ada sorang india yg jd...dia duk bawah payung besar + 1 kerusi plastik huhuhu

sampai2 je kat sana, hubby nmpk cam xcited je nk meneroka...mula2 jln2 kat luar yg ada bwk2 byk2 gallery tmpt org lukis2...kt cni aku suke sbb lukisan dia cantik2, jd asyik duk melihat dorang melukis...tp harga wow...mahal jgk ekkk...tunggula ada umah sendiri nnt baru blh tempah 1 utk family potret dmana ada ibu, abah n mizan :)

lepas dh tgk lukisan, ktorang melangkah masuk dlm bangunan biru muda tu...tmpt mula2 yg aku tuju ialah toilet...aku suh hubby tunggu kat luar n aku masuk bawak syiling je (handbag kasi hubby pegang)...mula2 nk tgk toilet...ayoyoyo mcm nk naik lrt, ada gate lg...nk masuk kene bayar rm0.50 per person..xleh bayar kat bro pakistan (tukang jg toilet) tu tp kene masukkan dlm machine kat gate tu, mcm kita nk beli air tin guna machine...dh siap2 masukkan coin bila tekan masih xnk kuar bukak, tekan lg...xterbukak jgk pintu gate tu...so aku pusing blakang, cari2 hubby tp malangnya hubby duk sibuk tgk kedai2 kat c2, dia xpandang pn kat wife dia yg tgh huru hara xleh nk masuk toilet ni :( then aku tanya mamat tu...'why this gate doesnt open? i already put the coin' mamat tu xreti berbahasa melayu (nama je keje kat pasar seni, bm pn xreti ke) then dia tunjuk kat aku guna bahasa isyarat badan...kene tundukkan badan n lalu kat bawah palang gate...huh ape klas, pakai cun2 kene menyorok camtu plk, pastu org blakang aku ckp 'tolak je dik palang tu kuat2, kot2 nk terbuka ke mana tau' aku pn ape lg tolakla sekuat hati...yes!!! mmg terbuka...aku n 2 org lg kat blakang terus masuk...bila masuk je...aku heran tgk keadaan sekeliling, nape tandas ni cam pelik je....ayakkkkk!!!!!! kami termasuk dlm toilet laki la...adoiiii cepat2 ktraong kuar, masing2 muka malu...yg klako nye time ktroang masuk tu, warga2 pengguna toilet berkenaan bermuka terkejut, terlopong tgk kat ktorang, hohoho camne leh salah masuk nih...bila nk kuar dr toilet, aku tgk balik signboard kat dinding...ermm patut pon, gambar wayang kulit patutla...skali tgk cam sama je...kuar2 dr toilet terus dapatkan hubby n cite kat dia...huhuhu malangnya hubby cam xde perasaan, aku je duk gelak2 sorang...kesian~~~ sbb kusyuk duk tgk barang2 unik sampai cite bini pn dh xd hiraukan...bila aku tanya 'nape abg xketawa'...dia pn buat2 la ketawa sbb nk ambik hati aku wawawa ketawa xikhlas...malas la camni...tp pape pun ni la 1st time aku tersalah masuk toilet laki hahaha

kat ctu la coin machine yg xnk bukak palang gate tu huhuhu


ni toilet lama kot (gambar google dr tenet) skang dh cun dh
ni la signboard yg unik tu...menyebabkan aku xprasan mana satu toilet...len kali baca betul2, jgn tgk gambo jek :p


p/s: kalu nk explore ape yg ada kat central market / pasar seni blh tgk akt cni  http://www.centralmarket.com.my/wp-content/themes/central-market/intro/intro.html

No comments: