Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Tuesday, March 29, 2011

agan2 mat jenin shj :p

hello everybody...

td sempat berborak2 pasal rumah ngn member kat sek, dorang duk tanya pasal rumah baru yg ktorang beli tu tp xsetel lg, nk kene tukar nama ngn setel semua baru leh masuk...umah tu xbesar sgt, umah org tua so citarasa dalaman pn citarasa org tua la, tp aku dh plan dh nk tukar decoration dalaman tu ikut citarasa aku...hubby ? dia jenis xkisah, camne pun xpe asalkan aku suke hehehe (perasan pandai berdeco :p) aku plk mmg xreti langsung bab2 deco2 nih, klu kat umah parents aku, semua susun atur perabot ikut citarasa mama, citarasa aku hanya dlm bilik aku je...kadang2 3 bulan sekali aku akan ubah semua kedudukan dlm bilik supaya xjemu mata memandang tp sejak dh kawin, ada baby xpernah pn lg bergotong royong tukar susun atur dlm bilik sendiri...

berbalik pd rumah kami nnt :p aku dh survey, aku nk minimum perabot dlm umah, n aku nk set putih (angan2 je la) tp xdpt jgk memandangkan mizan masih kecik so kompem dia akan comotkan sofa...tp hubby kata kene train mizan jg barang kt atas rumah sendiri supaya xkotor...berjaya ke? hehehe pastu aku plan nk set bilik tdo pn yg simple je...xsuka crowded sgt, hubby ckp xkisah as long as cute...tp aku dh siap warning dia awal2 jgn suka buat sepah :)

ruangtamu...yg pasti mst ada L-Shape sofa (nk jimat ruang) nnt senang mizan nk main basikal dlm rumah hahaha pastu cermin dinding...yg lain kene tunggu sponsorship from hubbyku dlu hehehe, langsir...xsurela, tu mama kata nk sponsor n xkisah la dia berkenan pattern camne :)

ruangtamu tingkat atas, hubby dh 'cop' dia kata nk wat library...ambikkklaaa...tp kene jg betul2, xleh sepah2 klu x I tarik balik, boleh ke camtu ? :p lalala hubby plan nk taruk meja study utk kami ber2, meja kecik utk mizan wat homework, rak buku yg tinggi (yg ni maybe kene upah tukang buat kot sbb tinggi) pastu 1 meja komputer...agan2 je ni xtau la jd ke tak

warna rumah rs nya xde problem kot sbb kat luar skang warna oren kt dlm warna kuning so tgk la camne dlu cuma klu tukar pn maybe tukar jd cat minyak kot sbb nnt mizan mst suka conteng2 dinding (pk utk 3-4 tahun akan dtg terus kehkehkeh) dapur...malas nk wat pape sbb semua dh lengkap owner skang dh renovate tp maybe dapur kaca tu kene tukar sbb rosak, masak? tentula guna wet kitchen...yg ringan2 blh la guna dry kitchen hehehe\...

bilik mizan akan d hiaskan dgn warna yg agak terang supaya sesuai ngn suasana kanak2 ribena ckit, pastu nnt abah akan belikan meja, rak buku n locker utk simpan toys mizan yg byk n akan bertambah byk tu hehe bilik tamu akan letak tilam queen je kot pastu letak almari sebiji, xleh nk bubuh byk2 nnt xcantik sbb bilik kecik je...


master badroom :))

cantikkan...tp kami nk white colour

yg ni mmg idaman hatila tp xdpt jgk sbb bilik kami kecik je

living room idaman...
suka sgt warna putih, hrp2 mizan bg kerjasama hehehe

cantik tp kene cukup ruang la

kid badroom...
cantik tp ala2 princess skit, xsesuai utk mizan

yg ni simple tp bila mizan sek ren maybe sesuai la kot

yg ni cantik tp hiasan dinding aku lg suka letak gambar kartun dr gambar tapak kaki tu
mini library...
simple in white colour...like it :)
ni cuma angan2 mat renin sahaja...xde yg realistik nya hahaha gambar2 ni pn google dr tenet...just curi idea ckit2 hehehe hopefully umah cepat setel, xsabar nk duk umah sendiri...xsanggup dah nk menanjat tangga hari2...ponat den...bye2

No comments: