Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Monday, January 16, 2012

letih, penat dan segalanya

letih...penat...tu je yg boleh aku ckp...sejak pregnant aku jd makin letih...bkn letih sbb jg mizan, bkn letih sbb wat keje umah tp letih sbb wat kerja2 yg kdng2 aku rs xfair utk diri sendiri...mmg betul kata org...klu kita terlalu lembut org akan tindas dr belakang...nk itu...nk ini dlm satu masa...mcm aku robot...sedangkan soal perlantikan aku...soal pengesahan jawatan aku...xde sape pun yg peduli selain family aku sendiri...kerje bertimbun2 tp gaji masih macam guru ganti...bukan mengeluh tp sekadar utk meluahkan perasaan...

bln ni adalah bln yg paling letih buat aku...time table aku sgt pack...kerja sgt byk...sian hubby cuti yg dia ambik selama seminggu lebih hanya utk tgk aku duk wat keje siang malam...sib baik dia memahami n kadang2 dia yg tlg wat keje utk aku...tlg kemas rumah, tlg masak, tlg basuh kain, jd driver aka PA aku dlm masa seminggu nih...tq abg, love u so much :) td aku mcm terlalu pening bila org bg keje yg bertimpa2 tp nk dlm ms yg singkat sdangkan aku ada byk kelas...kdng2 aku rs mcm aku lebih kan kerja pengkeranian dr bg tumpuan pd murid2 aku kt kelas...dr pg berlari ke sana sini...sib baik sempat makan lepas assembly...smpikan deskmate aku Pn Jack tegur suh jln slow2 sbb ada baby dlm perut...lepas waktu rehat, baru la terasa sakit, sian baby...balik umah, hubby dh siap masak n suh aku mkn byk2 n tdo utk rehat...hubby nasihatkan walauapapn, kesihatan n baby perlu diutamakan, jgn terlalu menjaga org smpikan diri n ank terabai...serikkk dhhh...aku xnk terjd pape pd baby ni...aku n hubby sygkan dia mcm ktorang sygkan along dia, bdk tomato...lepaskan mmg aku akan utamakan keluarga dr segala2nya...org hanya nk perah tenaga aku cukup2 tp xpernah nk tlg klu aku ada dlm kesusahan...skang yg aku kene ingat aku kene jg diri n baby ni elok2...mcm hubby pesan...aku tgh pregnant kene byk2 rehat jgn duk pk sgt pasal keje yg mmg dh tentu2 xkan habis...

dh tenang skang sbb dh dpt lepas perasaan kat cni...time kasih kawan2 sbb sudi baca n tima kasih blog sbb sudi bg ruang utk aku tulis isi hati yg terpendam...bye2

No comments: