Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Thursday, January 26, 2012

suamiku alahan

hahaha lucukan tajuk...mmg betul2 terjadi n betul2 kenyataan...aku pn xtau mcm mana ini blh berlaku...bese dgr pengalaman org pregnant, si wife yg alahan teruk...tp aku plk terbalik...suami yg alahan...dlu masa 1sr time pregnant, pun hubby yg alahan...pg2 muntah kat office smpi tiap2 hari kene ada gula2 angin / hacks dlm bag huhuhu siankan...smpi 3 bln baru ok...pregnant kali ke-2 pn sama jgk, dia jgk yg alahan...demam, pening kepala, muntah...tp sib baik pregnant kali ni xdela sampai 3 bln dia demam n muntah...ni dh masuk 2 bln lebih, dia cam dh ok...baru2 aritu mmg selalu demam n pening smpi kdng2 ada la jgk muntah2...siannya (slamat aku :p) 

disebabkan tgh pregnant so aku byk baca buku2 n article pasal pregnancy, baby n yg berkaitan dgnnya...bila baca bab2 pengalaman pregnant n bersalin, aku mst teringat pd suami yg alahan teruk kah kah kah lucu sebenarnya...tp xpelah at least dia tau camne susahnya nk dptkan seorang baby...tu x cite bab bersalin lg tu...klu la lelaki yg bersalin aku agakla mst setiap family ada sorang je baby hihihi 

ok sambung balik pasal alahan ni...skang ni semua jenis perfume dlm rumah yg automatic terpaksa kene off sbb hubby bau busuk...pdhal jenama yg sama je aku guna dr dlu lg pun...yg hall kat atas aku on jgk sbb xnak bg rumah hapak tambah2 tingkap2 kat atas jarang d buka...tp oklah sbb skang ni aku je guna library, bese dia baca buku dlm bilik tidur time nk tdo je...dlm bilik tdo pun sama, xblh ada sebarang pewangi so pg2 terpaksala bukak tingkap n pintu coridor utk bg pengaliran udara...huhuhu

walaupun alahan camtu tp selera mkn masih ada, apa je yg aku masak dia bedal smpikan badan naik mcm d pam2...dlu time aku pregnant kt mizan, badan hubby naik camni gak lepas je bersalin terus turun...kali ni pun sama...slalu gak aku usik dia kot2 badan dia dh xturun2 lepas aku bersalin nnt, tp dia selalu deny n kate mst turun punya hahahaha...member2 plk asyik duk tanya apa petua yg aku pakai smpi hubby yg kene alahan sedangkan aku sihat walafiat...xde ape petua pn, semuanya berlaku secara semulajadi maybe Allah swt nt bg dia lebih syg kat anak2 dia kot sbb tu bg alahan tu...

walauapepn, aku selalu doakan yg terbaik utk keluargaku...semoga baby, along, abah sihat selalu...muah2

2 comments:

baMby said...

hubby kite pon alahan same hehe

NadiaNatasha Norhusniyah said...

bestnya tp lucukan hihihi :p