Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Tuesday, March 27, 2012

jeruk punya cerita

semalam kul 11 kuar isi minyak kete sbb klu x isi d malam hari konpem xsampai la ke sekolah esok (iaitu arini) sbb ktorang mmg slalu xsempat klu time pagi menjelang...so dlm hati aku dh pk dh mkn makan jeruk yg warna merah yg ada biji keras tu...sampai kat stesen minyak aku inform kt hubby nk mkn tu pastu nk air kotak dutch lady yg strawberry 1...bila aku tanya dia tau ke x jerut tu camne...dia kata dia tau...fine...lepas tu aku tgk dia kuar dr kedai kt stesen minyak tu dgn berlenggang je...aku peliks! bila tanya dia ckp dia nk tebus point so kene isi minyak dlu...fine lg...duk tgh2 isi minyak tiba2 staff kat stesen minyak tutup pintu depan siap ngn mangga n rantai besi lg pastu tutup lampu sampai semua org bergelap kat stesen tu...aku peliks...hubby pun peliks...hubby pg semula ke kedai tu n panggil sorang staff si mamat bangla kat c2 sbb nk ambik duit baki n nk tebus point tp dia xbg masuk dlm kedai plk...aku yg dlm kete ni tgk je ape yg berlaku tp xterlintas plk nk kuar dr kete...pastu tgk hubby dtg ngn bwk 1 kotak air dutch lady strawberry yg besar dlm plastik..."mana jeruk? xde pun...." aku ngn rs xpuas hati tanya hubby bila tgk jeruk xde dlm plastik...hubby jwb ''bdk bangla tu xbg abg masuk dlm kedai, dh suh dia tlg ambik tp dia xtau plk nk ambik yg mana satu'' aku masih xpuas hati sbb xdpt jeruk...hubby kata jom la kita pg cari tmpt lain jeruk tu sbb rs lain mcm je kat stesen minyak tu tambahan plk 2 lori traller blok kat depan jln nk kuar dr stesen minyak pastu driver2 dia pn cam peliks je...smpi kat satu lg stesen minyak...selang 1 stesen dr stesen minyak yg mula2 td...ada ramai polis n rela berkumpul...xtau pasal ape...xtau kenapa...

bila sampai kat c2, hubby terus masuk dlm kedai mesra tu pastu xsmpi 5 minit dia dtg bwk plastik berisi jeruk tp bukan jeruk yg aku nk...dia beli jeruk mangga!!!! aku xnk aku nk jeruk yg warna merah tu...hati memberontak time tu tp xckp pape...cuma aku ckp ''ni bukan jeruk yg nor nk...nor nk jeruk mcm buah prune yg warna merah tu''....bila aku tanya ''abg tau x jeruk tu camne''...dia ckp ''tau...jap ek''...dia masuk lg skali n kuar ngn membawa 2 plastik jeruk...1 prune warna itam...1 lg prune warna merah...aku dh start tarik muka masam...''nor xnk yg ni, nor nk yg warna merah'' hubby tenangkan aku n suh aku g pilih sendiri tp aku dh sgt geram sbb dh 3 jeruk ada dlm kete nih...sape nk mkn byk2 ni...hubby ckp dia mtk maaf sbb dia jd panik sgt ngn kejadian2 pelik yg berlaku tp aku xleh terima...dlm hati mcm 'bengkek' je rs...aku suh dia balik umah terus bila dia nk g cari lg jeruk tu kat kedai lain plk....yg aku geram sbb hubby ckp dia tau camne jeruk yg aku nk tp pegi beli jeruk lain plk sampai 3 jenis...dia mtk maaf n bgtau dia tau jeruk tu cuma dia terlalu panik so main capai je apa yg ada depan mata huhuhu (blh ke terima alasan ni?)

balik umah majuk...huhuhu...susu n vitamin hubby prepare n bwk smpi ke katil sbb ada org majuk...berkali2 hubby pujuk tp xmakan saman jgk last2 tdo dlm keadaan majuk...walaupun dh d pujuk tp masih xmkn saman...majuk smpi tdo...pg bgn2 tdo terus xingat dh majuk yg semalam...bila hubby ckp ''nnt ptg abg balik opis abg beli jeruk ye''...wah aku yg xingat tetiba jd teringat balik benda yg majuk semalam...tp malas layan majuk tu panjang2...klu ikutkan hati mmg rs nk sambung majuk lg....

bila pg sekolah, balik umah...n skang ni rs cam nyesal pun ada...benda kecik je smpi nk majuk2...padahal xde la terasa nk mkn sgt jeruk tu...haih pelik la perangai sejak pregnant ni...dlu mizan ada gak majuk tp xde la smpi benda kecik pun nk majuk...peliks tp dh insaf :)

No comments: