Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Saturday, March 31, 2012

hati berbunga2...senyum sampai ke telinga...

pg td bgn dari tdo  terus bersiap utk ke sek utk mesyuarat Agong PIBG...pastu dpt call dari kak zamiah kata nk g sama so kami singgah umah kak zamiah yang mmg dekat je ngn umah kami pastu terus ke sek...dsebabkan ari sabtu pastu hubby pn ada maka dia la yg pg anta n ambik wife dia ni (manja skali skala ngn hubby d benarkan hehehe)...

thn ni aku bahagian pendaftaran parents & guru so mmg kene dtg awal la...bayangkan start dari kul 8.00pg (lepas bekfes kat kantin) sampai kul 12.45 tgh hari duduk tercongok lg kat c2 hahaha xbergerak2...ibu pregnant la katakan :p dlm duk tgh hangat sesi pembentangan tu hubby call inform dia nk g Giant Batu Cave...aku ckp jgn pg dlu...tunggu aku sbb aku pn nk g beli jam RM10 ganti jam kesayangan yg tgh repair tu...dia ckp dia nk g kejap je beli barang dapur nnt pg lg beli jam ngn aku...so aku ok je la...dlm kul 11.30pg dia call tanya dh nk balik ke...aku ckp belum sbb jadual cam lari la plk...nnt nk balik aku inform...so dlm kul 12.45 bila mesyuarat d tangguhkan je aku terus call hubby ckp nk balik dh...dia ckp dia dari Giant ondaway nk balik umah...dia ckp dia pg terus ambik aku...so aku g la ambik nasi (yg sek provide) pastu g toilet (maklumla duduk lama xbgn2) sempatla borak ngn kak ibah sementara tunggu hubby dtg...bila dia dtg...aku bukak je pintu kete...aku terpandang sesuatu...plastik cantik + kt dlm dia ada kotak...hati rs pelik...ape dia ye...tgk kat sit blakang ada byk barang2 dapur...lepas salam ngn hubby, aku tanya 'apa ni bang?' dia ckp 'utk nor...bukak la' hihihi time ni mmg rs nk senyum je tp control la dlu kan...lepas bukak...tgk2 ada jam baru....wahhhhhh...gembira xterkata...siap ada harga lg kat jam tu hahaha mcm beli loket emas plk ada harga...mak oiiii terkejut tgk harga...dekat RM500.00 ayoyo...aku xpernah ada jam semahal ni...yg hadiah anniversary tahun lepas pn xsampai 5 ratus...

jam casio baru...yg polo tgh dlm workshop...tq hubby ku syg :)

hubby pakaikan terus jam utk wife dia dlm kete lg hehehe...excited

hubby mmg dh tau perangai aku, klu benda2 mahal aku akan guna sekali sekala je...sama jgk ngn handbag, kasut, baju klu yg mahal2 mencecah rm500 ke atas aku akan pakai time ada kenduri kendara ataupun majlis besar2 je...klu stakat nk wat lasak kat sek aku lebih selesa yg harga rm10 je :p dia yg xsabar2 nk tgk aku pakai, terus berhentikan kete kat bahu jalan, then pakaikan jam utk wife dia ni hihihi (romentik plk dia arini kah kah kah) pastu dia tanya 'suka x abg beli?' aku yg duk tersenyum2 sipu konon2 malu ckp 'mst la suka, husband nor yg ensem kan yg beli' hahaha (adakah ini ayat bodek) kah kah kah...dia ajak aku lunch kat Nasi Ayam Penyet API kt Sri Gombak tp b4 tu balik umah dlu anta barang + bahan basah yg dia beli kat Giant td takut rosak lama2 dlm kete...balik drop barang je pastu terus pg

sampai kat sana kami bedal nasi ayam penyet...sampai 4 jenis lauk order...last2 balik dlm keadaan kekenyangan...sampai je kat umah hubby pening kepala...maybe sbb byk makan kot...terbaring terus atas katil...aku yg bese terbaring tp kali ni dia plk...aku terus g tanya 'abg sakit kepala ke...nk air limau x? biar nor buat ek' bila aku ckp je cm2 hubby terus ketawa 'mentang2 dpt jam baru terus rajin nk wat air limau bese xde plk offer nk wat air limau, klu air yg senang2 ada la' pastu dia gelak2 lg...mak aiii malunyeeee...papepun aku sgt happy arini...hubby kata ni hadiah sempena anniversary thn ni sbb aritu xsempat nk beli hadiah pastu hadiah sbb nk bg dia baby kecik yg baru hehehehehe...bg aku hadiah mahal2 xpenting, yg penting dia ingat aku n anak2 dia je...pastu syg kat kami je...i love u abg so muchhhhhh :)

wife en mokhtar yg menunjuk dgn jam baru hehehe
husband teacher nor husniyah yg tgh xsabar nk makan

bandung soya layer utk wife dia & pandan tea 3 layers utk husband dia

byk nya lauk...udang penyet, ayam penyet, ayam rendang & terung goreng belado

sedap tp xleh lawan Wong Solo jgk la

pedas tp sedap!

No comments: