Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Tuesday, April 3, 2012

suami masak bihun singapore

semalam balik sek tersangat penat (penat duk ngadap facebook) hahaha so ptg mmg xmasak....lgpn hubby xbrapa nk mkn mlm skang ni...mkn yg simple2 blh la dia ckp sbb konon2nya nk diet memandangkan badan dia tgh naik dgn jayanya...so balik umah masih xlapa...lepas solat Isyak, hubby mkn roti je sekeping, aku plk malas nk mkn so naik atas iron baju utk suami n diri sendiri supaya xterkejar2 pg esok...hubby naik n ajak mkn roti wat alas takut baby lapar...tp time tu aku yakin sgt yg baby xlapar sbb aku xrasa pn lapar...tiba2 dlm kul 930 mlm terasa lapar plk...rs mcm xnk mkn biskut or roti...nk mkn benda yg basah...

sedap wlaupun simple...

hubby ajak kuar sbb kesian tgk aku lapa tp aku xnk sbb malas nk salin baju n bersiap bagai...'nor nk mkn bihun tp nor penat nk masak...kaki nor lenguh' ckp ala2 gaya mizan ckp hehehe 'kesiannya bini abg...biar abg masak la, nor rehat la'...wah hati riang gembira bila dgr si suami berkata demikian...aku terus membaringkan diri atas toto depan tv sambil tgk cite 'Roda2 Kuala Lumpur' hehehe...hubby terus bukak peti cari itu ini n bermula la sesi masak memasak utk si isteri...sedang dia duk mayang bawang tetiba aku terfikir 'kang buatnya dia masak bihun kari habis la...muak aku asyik mkn kari je' sbb hubby mmg suka masak kari...'abg masak apa?' tanya sang isteri...'bihun singapore http://resipisaye.blogspot.com/2012/04/bihun-singapore-ala-suami-saye.html...boleh ke? ke nk mkn bihun lain' balas sang suami...'boleh! sedap! nak2' terus berkata dgn muka yg xtau malu n excited nk mkn...bila bau dia menumis bawang...dlm hati duk ckp bila la nk masak sbb dh rasa xsabar2 nk mkn...

'nor...jom mkn...bihun dh siap ni' wah aku terus melompat dari toto ke meja mkn...'sedapnya abggg' ayat bodek hahaha...tp mmg sedap! hubby tanya 'xsedap ke abg masak'...aku ckp'mst la sedap...suami nor kan pandai masak' hihihi bodek lg supaya lain kali dia jd makin rajin...hubby mcm dh kembang semacam je aku tgk maklumla byk kali kene puji...terus duk bercerita yg dia suka masak time duk kat umah bujang b4 kawin dlu...cite mcm2 resipi yg dia buat...wah dh start naik wau dh dia...layan je la hahaha...lepas mkn macam biasa hubby wat susu n lepas mkn vitamin 2-2 naik baca buku kat atas sambil borak2....itu la rutin hari2 sejak 2 menjak ni hihihi....rinduuuu bdk tomato :(

No comments: