Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Saturday, April 14, 2012

Gian update blog ;p kah kah kah

hallloooo...im bekkk hehehe xtau nape sejak 2 menjak ni aku mmg gian baca n update blog...baca blog kawan2...yg xkawan2 pun aku baca gak :p (blasah je apa yg ada)....sejak akhir2 ni aku suka sgt baca blog resipi n blog ttg pengalaman bersalin or regarding pregnancy...maklumla semua tu kan related ngn aku :p 

setelah sekian lama xmenjalankan operasi membenteras sawang labah2 kat umah ni...kini aku kembali (pehhh ayat hahaha)...sakit mata dh tgk sawang walaupun xde la byk tp d sebabkan bese tiap2 minggu aku sendiri yg kait sawang2 kat atas syiling siling...bese hubby akan vakum benda yg dia nmpk depan mata je...sawang, habuk kat bawah sofa n benda2 tersembunyi yg xde depan mata dia kompem dia xakan cari dh...sapu ape yg ada je...so pg td lepas je solat Subuh aku terus turun bawah n siapkan breakfest...aku suh hubby rehat je arini biar aku yg buat semua (wah rajin betul isterimu arini ye...mood rajin dtg la kejap hahaha) benda mula2 aku buat...start waching machine n basuh baju (semua baju dh d kumpul n d masukkan dlm mesin oleh hubby, aku cuma pasang suiz n letak sabun je tp ttp nk park jgk nama kat cni), pastu prepare breakfest...arini xleh masak lama2 sbb ada byk keje nk buat...so aku wat sandwich sardin ngn air teh o panas je...lepas siap, aku panggil hubby turun breakfest sama2 sambil tgk tv...pastu aku start operasi aku kat ruang tamu...kait2 sawang, korek2 habuk kat celah2 almari, sofa pastu vakum....hubby yg xsampai hati tgk bini dia ngn perut2 boyot duk merangkak cari habuk ke sana ke mari dtg la jgk menolong hihihi dia tlg vakum, jemur baju kat ampaian...pastu masuk part 'landing' hall n dapur mmg hubby yg buat semua...aku jd tukang arah je...'kt c2 bang...sawang ada lg tu...xabis lg tu...atas lagi2' antara ayat2 perintah yg dikeluarkan utk si suami hahahaha 

ni je bekfes yg sempat wat...sandwich sardin ngn tea...

semua roti ni berjaya d habiskan oleh sepasang suami isteri...jgn xpercaya :p

menu lunch simple sbb nk cepat kuar hehehe...ayam goreng kicap, timun n sambal cili padi je

lepas dh siap2 baru blh merebahkan diri ke katil utk berehat jap...(bukan kejap tp 2 jam...start kul 10-12 lalala) hubby ckp dia xsampai hati nk kejut aku bila tgk aku mcm penat sgt...maklumla dh lama xwat exercise ni la jadinya :p aku sedar kul 12 mmg terus melompat dari katil sbb teringat janji ngn hubby nk kuar alter sluar dia yg baru beli...hubby ckp xyah masak la sbb takut aku penat tp aku nk gak masak...turun ke dapur masak ala kadar je...lepas lunch terus kuar...ptg dekat2 Maghrib baru balik....arini dpt sehelai lg baju pregnant yeay...tq abg hehehe...mlm lepas solat Isyak sama2 kuar lg...dinner n jln2....kali ni hubby nk pg area Damansara sbb dh boring asyik round bandar KL je...balik umah terus makan obimin + asid folic + susu pastu terus ngadap blog kah kah kah....pasni dh janji ngn hubby nk teman dia tgk movie plk sbb esok dia kata nk masak sambal Laksamana...aku pun baru dgr resepi ni...tgk la apa rupa sambal tu esok...rasa2 cam dia reka je nama Laksamana tu hahaha hentam je la...bye2

No comments: