Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Thursday, July 5, 2012

cerita kat nando's

hehehe sebenarnya bukan larat sgt nk menulis time2 camni tp just nak share cite ngn kawan2 je...last weekend aku & hubby 2-2 xsihat, demam, batuk...hubby siap muntah2 lg...maybe jerebu kot ditambah plk dgn keje2 yg byk baik aku mahupun hubby...

nk d jadikan cerita, ari sabtu lepas...kami berehat je kat umah...baring berduet sepanjang hari, bgn utk solat je...berbual pun sambil baring, mmg betul2 xlarat time tu...tp hubby gagahkan jgk prepare lunch yg simple2 utk kami (risau takut anak dia dlm perut lapar huhuhu) lepas lunch sambung balik tdo...bgn utk solat Asar pastu aku ajak hubby g tanya khabar jam aku yg tgh repair kat jusco wangsamaju...xtau ape cite sbb budak kedai tu xde call ke ape...kot2 la dh toing dlm tong sampah plk jam kesayangan aku tu huhuhu...lepas g tgk jam n setel kan hal jam, hubby ajak aku mkn...konon2 nk bg lg berselera...skali skala tukar selera...so dlm tu ada la restoran nando's...kami ni jakun, xpernah mkn kat nando's...maklumla org kampung la kot hehehe...so masuk la dlm restoran nando's kat jusco tu...mula2 tgk recepi...mak aiii...mcm xpernah dgr je nama2 dlm tu so baca description je la ye...bila hubby panggil bdk keje kat c2, dia dtg n tunggu je kami order...aku n hubby yg jakun ni, nk order tanya dlu makanan tu camne...maybe bdk tu tgk 2 couple ni yg jakun mcm rusa masuk bandar duk nyet2 order makanan :p pastu baru realize yg recipe dia lebih kurang mcm kenny rogers jgk...cuma ayam dia rasa lain kot...

lepas dh order, kami tunggu makanan sampai sambil borak2...yg peliknya bila je makanan sampai dia bg 1 je pinggan, sbb kami order chicken utk 1/2 maknanya utk 2 org makan la kan...xtermasuk xtra salad n sidelines...huhuhu menyebabkan hubby kene request 1 lg pinggan...kat c2 dh nmpk yg bdk2 ni mcm xnk layan sgt ktroang maklumla org jakun la katakan...tgh2 duk makan, hubby ckp 'dorang ni sebenarnya gaji kecik je tp maybe lagak yg besar' hehehe maklumla dia ada pengalaman, dlu2 klu time cuti semesta kat utp, keje jd waiter or cleaner kat hotel...nk cari duit lebih la katakan...so tau la ckit sebanyak gaji2 tu huhuhu...lepas makan, aku panggil bdk yg tercegat tunggu pelanggan kat pintu n request bill...dia cam angguk je kepala pastu dia g wat keje lain, siap ambik order dari customer yg baru sampai n g hantar makanan kat customer lain...lama la jgk ktorang tunggu...lepas tu hubby plk panggil, kali ni mamat india...lama gila nk tunggu bill...aku dh naik bengang dh kot, maklumla badan pun xbrapa sihat so cepat je la rasa nk marah...bila dia dtg, dia cam pandang je kat aku n hubby, aku bukak buku bill n tgk dlm rm 60.00++ ada je sebenanya duit kecik tp geram ngn mamat tu, aku bg rm100.00 (2 keping duit rm50) pd mulanya hubby nk guna creadit card je tp aku ckp xyah la guna je cash terus, ingatkan org xde duit ke...stakat makan kat nando's je pun hahahaha bese kalu kami pegi hotel or restoran, duit baki bese bg je sedekat kat bdk2 pelayan kat c2 tp kali ni d sebabkan aku betul2 geram, duit 5 sen pun aku kutip wahahaha bil2 skali aku kutip...

bkn pe sekadar nk ingatkan diri sendiri jgk, xsemestinya org tu nmpk cam jakun, kita ingat dia xde duit, org kampung...kdng2 org yg hebat2, pengarah besar2 pakai slipar jepun je...yg kuli2 ni pakai slipar or kasut berjenama...tlg la sedar diri sedikit...kat sek camtu jgk, kdng2 nmpk setengah parents tu dtg ambik buku rekod anak hamble je...baju lusuh je padahal gaji rm 20, 000.00 ambik ko...tu xtermasuk dgn gaji wife lg...ada jgk yg bergaya bukan main lg siap speaking2 london lg...bila tgk keje rupanya teknisyen je, wife plk kerani kat kedai perabot je so jgn pandang rendah pada org sbb mungkin org yg kita pandang rendah tu sebenarnya lebih hebat berganda2 dari kita huhuhu

* ingatan utk diri sendiri jgk huhuhuhu




No comments: