Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Thursday, July 12, 2012

ko pehal...main arah je...jd polis la weiiii klu suka ngarah org

td peristiwa bengang berlaku kat sek...malas nk story mory panjang lebar kat member2 kat sek just simpan je dlm hati...dlm hati dh membuak2...rasa nk meloncat2 pun ada...balik je dari sek aku bedal nasi sepinggan, bese klu dh mkn kat sek aku jarang makan lg kat umah tp td d sebabkan panas hati so makan byk2 utk ilangkan rasa marah (blh ke mcm ni?) huhuhu...

lepas makan, aku naik ke library, on pc...on tenet...pastu baca blog kawan2...then terbaca la blog member, dina...story mory pasal luahan perasaan jgk...wah sama plk ngn aku, so kat cni aku nk coret la beberapa benda yg menjadi ketidak puasan hati...selama ni aku ada jgk merungut dlm hati, aku keje bermati-matian tp xde sape nk tlg aku utk setelkan masalah yg dh 4 thn mcm ni...aku ni bkn nk cite la tp dgn perut2 memboyot ikut lg apa yg org suruh, nk g kursus...nk wat itu...nk wat ini...tu pun klu blh nk aku jgk angkut susu 1 malaysia yg bertimbun2 smpi kat sek...arini plk ada lg isu pasal attandand bdk, jd selama ni aku yg duk ikut je jari dorang ni xnmpk...naik turun tangga, g hantar sendiri buku kedatangan walaupun perut besar belon, jln pun dh macam siput...aku rasa mmg nk cili2 je mulut sekor2...yg jawatan bawahan pun sama2 nk menyampuk...cermin la diri dulu, klu stakat SPM je jgn duk ckp la ngn org yg ada degree holder...dtambah plk ngn degree celcius yg membara nih...

mmg semua benda baik yg kita buat org hanya tgk n diam tp once ada je isu, wah terus d hebah heboh kan... dperbesar2kan...xpe2...Allah tu bkn 2 atau 3...Allah hanya 1, hari ni hari aku, tgk la esok lusa, hari ko akan ada...just wait n see...org camni mmg nk semua keje perfect tp xsedar yg diri sendiri hampess sehampeesss hampas kelapa (sedapnya air kelapa...selingan jap) kdng2 rasa cam sedih sgt, dh la aku ni floating camni, xde sekor pun nk consider...bab nk pg situ sini, wat itu ini serah pd aku tp penjawatan aku sampai laaaa ni pun xdak kesudahan, masing2 diam...pastu nk salahkan aku sedangkan aku ni dh bermati-matian berusaha utk setelkan hal ni...utk guru besar kesayanganku d sarawak dlu....lelaki tua miang yg gilakan isteri org...yg wat aku sampai ke tahap ini, aku mmg xkan maafkan smpi aku mati...d sebabkan ko gatal la semua benda ni terjadi pd aku....org tua bodoh...cam cisss...astagfirullah....kdng2 geram yg teramat...sama tolol mcm org2 kat cni jgk...

satu hari nnt klu la aku ni d berikan rezeki jd org atasan, aku xkan ambil kesempatan atas keringat org lain...belajar dr pengalaman...kdng2 dlm hati rasa nk ckp je 'ko pehal men arah2 je, ko ada degree ke? universiti mane? ko kenal ke aku sape?' tp cam kuang ajar betul la klu cakap camtu...satu lagi aku cukup pantang bila ada org ckp cikgu2 yg masuk KPLI ni sebenarnya xdpt keje lepas habis universiti so mintak la jd cikgu sbb senang...tlg sikittttt....bkn nk ckp besar la, aku byk je offer lps grad dr UTP dlu tp time tu xtau la camne Allah yg bg hidayah utk mintak jd cikgu...so lepas wat istikarah aku nekad nk jd cikgu walaupun aku dh tau possibility utk jd camni tinggi...tambah2 bila kene posting kat pedalaman sarawak yg cukup ngeri tu huhuhu....semoga lepas ni xde la sapa2 yg bernasib cam aku ni, hrp2 aku la insan terakhir yg selalu d aniaya org camni...

No comments: