Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Saturday, February 16, 2013

hampeeegassss

kah3 td kul 2ptg dh check out dr Eagle Ranch Resort...plan asalnya nk stay lg 1 mlm kat cni tp d sebabkan jauh dari pekan PD so hubby ckp baik cari je hotel area bandar sbb dia dh tau kompem2 la aku mlm ni nk kuar jln2 :p 

bila ondaway, hubby ckp cam ngantuk lgpn xbermaya sbb baru je abis xtvt team building lg satu sbb this monday dia kene g meeting kat labuan n balik on d same day...so cam xbest nk holiday sbb dlm kepala ada lg keje yg dia nk kene wat b4 attand meeting tu....so aku ckp jom la terus balik kl...tp aku nk beli nasik dlu sbb lapar sgt (td malu nk makan sama2 ngn kawan2 hubby kat resort tu...skng baru tau lapar plk ye) hubby xbg aku drive sbb dia kata KL-PD jauh so takut aku plk yg penat...jam dh kul 4ptg last2 decide nk stay je kat hotel area teluk kemang...lepas tapau nasik ayam hainan kami cari hotel2 budget...mula2 hubby nk stay kat corus hotel tp aku plk xnak sbb syg duit je, just nk wat tdo bukan nk holiday...klu nk holiday tu berbaloi la jgk...so cari punya cari punya cari jmp la satu hotel ni...hubby ckp ok so aku pun on la...rege dia RM107 utk 1 mlm...bilik xde la besar mana tp queen bed...kira ok la tu...dari luar nmpk cam gah bila masukkkkk mak aiiii cam nk tampo2 je pemilik hotel ni (maap ye pemilik, ambo ni ore bekeng) 

dh la ngn remote aircond n tv xde...xde pemanas air...cawan pun plstic dia bg kah3...mmg betul2 nk kene tampo...hubby yg mmg dh nk pengsan sbb ngantuk sgt ckp 'ok la nor drpd xde...syukur je la apa yg ada ni' haih geram masih ada dlm hati tp ttp senyum dgn riang sbb xnk hubby tmbh tension...aku yg mmg lapar dr dlm kete terus bukak nasik n melantak sorang2 dekat console table yg dorang letak tv (besar tv ni tp tv zaman dlu) marissa duk guling2 atas katil ngn abah dia...abah dia plk dh mimpi smpi ke bintang dh kot time tu...tiba2 ada air ngn banyaknya (air dr aircond yg terletak betul2 atas tv...tmpt meja aku mkn) menitik2 ngn lebatnya...sib baik la baru je habis menlantak...klu x mmg kuar api dari telinga la (anak beranak dinosour ni klu nk tau) aku terus jerit...hubby bgn ngn mamai2...nape2? dia tanya aku ckp air aircond menitik...dia terus je ambik kunci pg kat receptionist ngadu hal tu...so dorang bg ktorang tukar bilik sebelah tp masalahnya bilik sebelah pn sama hampesss gaksss...so aku nk upload gambar2 yg korang perlu tgk...supaya nnt korang xterkena cm kami...time nk promote tunjuk bilik yg cantik kt bawah tp bila dh bayar dapat camni plk...camcisss betulllah

klu korang nk tau semua bilik kat cni hanya ada 3 lampu...1 lampu toilet, 1 lampu kat pintu n 1 lg lampu kat hall...lg 3 xberfungsi (nak save punya pasal)...masuk je bilik ni lantai melekit2 dorang xmop (so aku mop guna pengelap kaki habis ko la wahai pengelap kaki oiii), tv xde remote bila hubby pg mintak dorang ckp mmg xde...mak aiii hangin lg kt c2...aircond plk ada remote tp xberfungi...so klu terlalu sejuk aku akn off kn suis besar dia terus...jahanam pn jahanam la nk wat cmni xkn aku nk bg bdk potato sejuk beku dlm bilik ni huhuhu

so len kali klu nk cari hotel budget baik hati2...jgn dtg cni ye kwn2 aku bg hint la ckit hotel nio kaler kuning huhuhu...utk pemilik or staff2 hotel klu bc blog aku ni tlg la take action ye...jgn smpi d cemuh oleh pelancong2 asing plk nnt nama negara kita jgn yg cemar...bye3
ni je yg ada dlm bilik tu selain katil...aircond remote xleh guna...tv xde remote huhuhu

bg budak potato ni main dlu b4 on aircond
lampu ada 4 tp yg nyala hanya 1 huhuhu save sgttttt
lampu 1: ada mentol tp xnyala....

lampu 2: xde mentol langsung

lampu 3: xde mentol jgk

lampu 4: satu2nya lampu yg nyala

ni suasana dlm bilik...cam pelarian hahaha
tdokan dorang dlu...baru best nk snap hehehe

mak aiiii xtau la brapa lama toilet ni x d basuh

nak mandi pun xlalu

klu ada berus aku tlg sental dh tp rajin la plk :p

ni sinki dia...ada kesan2 sabun

pape pun ttp senyum sbb blh tdo dlm bilik...drpd tdo tepi pantai hahaha


2 comments:

dyanayusuf said...

Hahaha..nakal molek mg nor. Nok suko aku baca. Mujur mote bkn anok branok dinasour.

NadiaNatasha Norhusniyah said...

hahaha mote ank beranak papa yokies :p mmg baca sero naka tp hakikatnya sero nk napa tuan hotel nih :p