Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Friday, October 31, 2014

Ayam Grill Madu versi sendiri kah3 :p


hehehe display gambar dlu b4 berbicara...first day kursus aritu hubby dh pesan xyah masak sbb balik umah pun dh lewat kul 5 maklumla tmpt kursus tu kan kat  Cheras kot2 la jem ke ape ke...tp bila balik aku rasa cam malas plk nk kuar dinner...so aku bukak freezer tgk ape yg ada terus masak je...kat umah kami ada bdk potato yg suka makan sayur so alang2 aku perap ayam tu aku perap la skali ngn sayur2 tu hehehe pastu gril hehehe...yg ni xsesuai mkn ngn nasi tp kalu ratah pastu cicah sos baru sesuai...skali skala jd omputih ape salahnya kan...

jom tgk resipi plk...resipi ni aku main campak je sebenarnya lalala

bahan2:
- 4 ulas bawang putih (diketuk)
- 4 ketul kepak ayam (potong kepak ngn drumstik kecik)
- sedikit garam
- 1 sudu sos tiram
- 1 sudu kicap manis
- 3 sudu madu
- sayur2an segar (brokoli & carrot)
- 1 sudu minyak zaitun

cara:
- perap semua bahan dlm 1/2 jam
- panaskan pemanggang ajaib
- tuang sedikit minyak zaitun pd pemanggang...
- bila pemanggang dh panas...grilkan ayam diikuti sayur
- bila dh nmpk cam empuk maknanya dh masak....siappp

ni dia yg dh siap...dh selamat d ngap dh pun hahaha

No comments: