Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Friday, May 25, 2012

Aku seorang guru

disebabkan ramai member2 mengadu xdpt tgk gambar2 dgn jelas sbb ada yg kluar separuh n sebagainya...skali lg aku upload gambar kat post ni hehehe....enjoy guysss...


arini sambutan hari guru peringkat sek utk tahun 2012...meriah mmg meriah tp d sebabkan aku agak sarat so bg aku biasa2 je...xde la meriah sgt2 mcm tahun2 sebelum ni hehehe...pg td mula dgn perhimpunan pg siap ada ikrar guru pastu nyanyi2 lagu Guru Malaysia ngan lagu tema hari guru 2012...berderau darah bila nyanyi lagu guru malaysia tu...teringat balik janji2 masa kat maktab dlu nk jd seorang guru yg baik...pastu sedih bila terkenang2kan pengalaman kat pedalaman srwk dlu...mst anak2 murid teacher kat srwk dlu dh besar skang, dh ada yg meningkat remaja n ke sekolah menengah...rindu kt kamu semua...

sejak berkhidmat kat semenanjung ni (aka KL aka SKTMS) aku mmg mengajar thn 2 sepenuhnya so murid2 yg aku mula ajar skang dh ada dlm tahun 4...at least teacher blh tgk dorang membesar depan mata teacher tp anak2 murid teacher kat srwk sana, entah macam mana mereka skang ni...ingat ke tidak pun xtau la ke teacher dorang yg dorang duk peluk2 n kata sayang dlu huhuhu



lepas perhimpunan pg, murid2 start bg adiah ke guru2...d sebabkan teacher xlarat nk angkut hadiah2 naik bilik guru yg berada d tingkat 2, maka aku mtk tlg 2 org pengawas tlg angkut hadiah n letak terus dlm kete...tq sgt2 pd anak2 murid yg bg hadiah...sebenarnya bg teacher, hadiah yg paling istimewa bila anak2 murid teacher berjaya...klu xberjaya dlm pelajaran pun at least berjaya jd manusia yg baik n berguna...xde seorang guru pun dalam dunia ni cemburu bila anak murid mereka berjaya...kdng2 aku rasa cam nk je bgtau dorang, aku syg dorang sbb tu aku nk dorang berjaya...lebih berjaya dari aku...rasa cam nak nangis pun ada bila terkenangkan hal ni...bukan duit yg aku kejarkan...aku suka jd seorang guru walaupun gaji aku xbesar mcm org lain...aku buat ni ikhlas kerana Allah swt. kdng2 aku terpaksa berkeras dgn dorang semata2 utk jd kan mereka bdk2 yg baik n pandai...sebak je dada bila sesi luahan perasaan ni d tulis kat cni huhuhu...

utk hadiah hari guru yang paling bermakna utk aku aka teacher nor aka guru matematik dorang ialah bila ada seorang murid dari kelas ke 4 iaitu 2 Dinamik yg dapat A utk subjek matematik...teacher bangga sgt dgn kamu syg, xsia2 usaha teacher selama ni n teacher xpernah menyesal mendidik semua anak2 murid teacher...


berkesempatan dgn hari guru ini jg, aku nk sgt ucapkan jutaan terima kasih pada guru2 aku dari tadika, sek ren, sek men, utp n ipip...kerana mendidik aku smpi aku berjaya mcm skang ni...tq my lovely teachers....pada kesempatan ini jgk aku doakan semoga semua anak2 murid aku berjaya dunia n akhirat sbb org kata doa guru tu mcm doa ibubapa jgk...makbul InysAllah....love u all :)


huhuhu hadiah dr anak2 murid
setelah dibuka...ada fruits, chocolate, cake, jajan 
            
cadar
tudung
kerongsang
my fav...buku resipi...tq :)
barangan perhiasan
frame gambar
barangan dapur

No comments: