Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Friday, August 16, 2013

Salam Aidilfitri 2013

assalamualaikum kawan2...selamat hari raya aidilfitri semoga raya tahun ni membawa seribu satu keberkatan utk kita semua aminnn...raya dh hampir seminggu tp baru arini ada kesempatan nk ber'blog'...kene tunggu bdk2 tdo dlu baru line clear hihihi

thn ni 1st raya balik jb dlu, kg hubby...then baru balik kg aku yg tercinta iaitu kb :) kami bertolak ke jb 'ari wat tupakkk' kate ore klate tp maksud dia 'sehari sebelum raya'...alhamdullilah jln menuju ke jb xde la sesak sgt2...masih blh jln walaupun mmg kete agak byk...sampai je kat umah MIL aku start mengemas (wat macam umah sendiri plk kah3) pastu tlg2 la apa yg patut...mlm tu MIL masak rendang, wajik, ketupat daun palas pastu adalah beberapa lg menu yg lain....aku tlg2 ckit2 je maklumla susah ngn bdk potato (alasan semata2 wahahaha) tp aku teman MIL berborak la sambil2 dia masak tu lgpn adik2 ipar aku dh ramai yg tlg...walaupun adik ipar aku ramai laki, jgn xcaya plk dorang ni mmg rajin sgt mengalahkan ppuan hihihi

1st day raya...cam biasa hubby & family yg laki semua solat sunat raya...aku plk d sebabkan uzur so aku tlg la apa yg patut sementara tunggu dorang balik semayang...lepas balik smayang mcm bese ambik gambo dlu baru ngap makanan hahaha suppose thn ni tema kami warna purple tp d sebabkan along xde ngn kami (masih kat kb) aku ngn hubby pakai je apa yg ada...blasah je...so baju raya maybe pakai nnt raya haji InsyaAllah...lepas tu makcik2 hubby n jiran2 dtg beraya kat umah MIL...d sebabkan nenek hubby mmg duduk ngn MIL so umah tu cam jd umah tumpuan la akibatnya aku xde pg beraya kat mana2 cuma duduk tunggu tetamu dtg je la...bese klu raya kt kg aku, raya 1st ktorang berkumpul kat umah tok ayah pastu baru melawat sanak saudara smpi ptg...lewat ptg hubby ajak aku kuar sbb nk topup pampers & susu marissa...mlm balik sambung borak ngn MIL lg (maklumla MIL aku peramah org nya hihihi)






2nd day raya...perjalanan pulang dari jb ke kb mmg agak lama sbb kete berduyun2 dari dalam highway Utara-Selatan lg...kami exit Segamat pastu terus ke Kuala Terengganu then ke KB...bayangkan dari kul 7 pg kami bertolak dari JB, kul 11 mlm baru sampai ke KB...akibatnya aku miss open house kat umah mama hahaha...


3dr day raya...mmh happy sgt sbb dh blh beraya ngn my family plk...bermula la xtvt berjalan2 ke rumah sedara mara seharian dari pg sampai mlm hihihi


4th day raya...masih jln2 umah sedara mara n pg kenduri kawin sedara2...






kami balik kl ari rabu sbb smlm hubby dh start keje...smpi kt kl pun beraya lg umah makcik2 aku belah papa ku...esok lusa pun masih pg beraya umah makcik2 n pakcik2 aku (adik beradik papa ku)

dh lewat sgt ni dh kul 2 pg dh...oklah aku chow dlu...esok nk beraya plk ni hihihi bye2

No comments: