Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Friday, August 2, 2013

sapo jirek karpet ambo

2 hari lepas, setibanya kat umah lepas balik sekolah mmg terkejut beruk aku...buka je pintu aku tgk ada slipar angry birds kat atas karpet aku...mmg slipar tu aku yg punya & bese aku pakai kt ruang tamu tp aku xmungkin sekali2 letak slipar atas karpet kesayangan aku...nak2 lg karpet putihhhhhh tuuuu



elok je cara letak tu cam ada org yg pakai...xkan marissa pandai pakai slipar kot...jln pun blum blh lg..mizan mmg kompem la x sbb dia masih kat umah mamatok dia kt kb...abah dorang? emmm yg ni mmg suspected la...nnt dia, dia balik opis aku nk tanya...aku xalih kan pun slipar tu biar jd bahan bukti...klu korang nk tau kat umah aku ni ada peraturan, anak2 xleh main kat ruang tamu utama...sbb mst sentiasa bersih & kemas...ruang tgk tv d benarkan...buat sepah pun d benar kan...so bdk tomato ngan adik dia si bdk potato mmg xakan main kat c2 smpi la abah dorang balik sbb bese abah dorang yg akan ajak anak2 main kat c2 dgn alasan 'sian anak nk main kawasan luas supaya leh blajar' huhuhu...mizan setiap kali nk pijak karpet aku dia mst tanya dlu 'blh along pijak karpet ibu?' klu aku ckp 'boleeeh' baru dia pijak klu aku ckp 'no-no-no' dia mmg xpg pijak...marissa plk klu dia naik walker dia dia mmg akan pijak ckit karpet itam aku sbb kt c2 je laluan nk pg tgk meow kat pintu utama...tp klu kat karpet putih dia mmg xakan pijak...n aku sgt pelik bila tiba2 ada slipar angry birds aku sendiri yg pijak karpet aku huhuhu

hubby balik opis ptg tu aku xtanya lg dia...lepas bukak pose aku tanya 'abg ada pakai slipar angry bird nor xsmlm?' dgn lembut...'abg xingat plk, ada kot...nape' dia jawab...'slipar tu pijak karpet putih...ada lg kat atas karpet tu...nor sengaja xnk alihkan sbb nk tunjuk dlu kat abg'....'entah, slipar tu bergerak sendiri kot naik atas karpet' cettt gerammmmnya akuuuu...dia loyar buruk plk ngn aku so aku ckp lg...'lepas ni sape yg pijak karpet nor kene denda...kene ganti karpet baru'....so hubby cam mengalah sbb aku dh tau dia yg buat kan...'yela2 nnt abg beli 8 karpet baru ke nor'...klu ckp cmtu kompem la xbeli sbb byk sgt smpi 8...pape pun aku dh puas hati sbb dh tau sape yg pijak...lepas tu aku slalu duk ckp ngn ayat ni sorang2

karpet itam blh pijak klu mintak permission...karpet putih je cannot...-gambar thn lepas-

'siey ko ambo...pijok dh la karpet ambo...habis doh la kepek karpet ambo...xdok doh la duit nok beli baru...siey nyo ko ambo...adoooo la siey nyo la'

bila hubby dgr bini dia siap ber madah berhelah bagai last2 dia ckp nnt la abg beli baru...yahooo kah3

No comments: