Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Wednesday, December 22, 2010

cemas

semalam sgt la cemas bila kapal hubby ondaway g offsore hampir karam...kul 330ptg hubby call dari labuan kata dh nk bertolak g offsore, besenya dia akan tinggal hp n beg bagasi besar kat pak guard b4 naik offsore tp semalam time dia call dia ckp xnk tinggal hp, dia bwk skali naik offsore (sorok2) wlaupn dh tau kat sana mmg xde line nk call aku, dia kata i-talk dh beli utk call tp xtau la platform tu macam mana lg...aku pn tertdo sbb makan ubat batuk memandangkan aku tgh batuk skang...

ptg lepas bwk mizan main2 kat laman, aku masuk tlg mama masak utk dinner, tgh2 duk masak tiba2 mama ckp hubby call, aku ckp hubby xleh nk call dh sbb dh kat offsore...bila aku g ambik hp mmg betul2 hubby call...aku terkejut camne dia leh call guna hp sedangkan dh kat offsore, rupe2nya hubby bgtau kapal yg dorang naik utk g ke offsore terlanggar balak, so deck bawah dh pecah, tunggu karam je...mula2 kapal tu condong mmg semua dh cemas...nasib baik ada pam so blh la pam bagi balance air kuar n air masuk tp bila dissel dh habis pam tu dh xleh guna dah, time hubby call dlm kul 7.30 mlm, dia ckp dh call resQ mtk tlg tp xsampai2 lg, aku plk keep calling hubby sbb terlalu bimbang...last skali aku call dlm kul 3pg, time tu hubby dh kepenatan sbb xmkn pape, suara pn slow sbb dh terlalu letih n pening dek ombak besar, tp resQ xsampai2 lg...pg dlm kul 5 hubby call ckp dh sampai kat darat labuan...sian hubby...dia tdo n rehat kat hotel sementara tunggu instruction dr bos...kat kat umah ni tuhan ye la yg tau dlm hati duk berdoa supaya suami slamat, Alhamdullilah tuhan makbulkan doaku tq Allah :)

ingatkan dh setel dh tp baru beberapa saat ni hubby call ckp client suh gak g offsore sbb nk kejar 1st oil, hoi ape ke bangap ke, ape 1st oil klu nk korbankan nyawa org, bongok tul, kot ye pn tunggu la sehari 2 lg, xpun seminggu lg biar reda dlu, ni yg aku geram nk ckp bongok ke org nih...tp nk wat camne dh nama pn kuli org kenela ikut arahan org, skang hubby tgh standy nk g kk plk utk naik boat ke offsore dari sana, aku harap biar la xde ticket flight n hubby xjd g offsore...aku mmg dh xsedap hati bila dia nk g offsore sbb baru2 ni byk tangki minyak petronas meletup, mula2 kat platform kat kertih pastu kat maxico..xtenang sungguh, ya Allah selamatkanlah suamiku...amin

2 comments:

wmaziati said...

nor, skrg niekan musim hujan..ombak tgk besar..bahaya la sikit kalu g offshore musim tengkujuh nie...tapi harap2 everything it's ok...banyakkan berdoa...

NadiaNatasha Norhusniyah said...

tq tie :) tula tie, hrp2 semua ok, xsabar nk tunggu mokta balik huhuhu