Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Wednesday, December 15, 2010

pecah masuk umah

thursday, 09.12.2010 merupakan detik yg xdpt aku lupakan...sebenarnya aku balik ke kg lepas hubby kene g offsore so d sebabkan aku kene bertugas pd 09.12.2010 aku balik semula ke kl seorang diri (kesian nk angkut mizan jauh2 lgpn xde org nk jg dia time aku kene bertugas kat sek) mlm pertama aku kat umah, ok je cam bese....lgpn aku dh bese duk umah time hubby kene outstation...

mlm kedua...lepas baca yasin n solat Isyak...aku cam besela, bertenet, bergayut ngn hubby, tgk tv lps tu hubby call so aku tutup tv, tutup lampu, masuk bilik n sambung bersembang ngn hubby...lepas dh habis sembang, tetiba je aku rs cam nk kuar ke hall, xtau la nape, so aku kuar balik...pasang lampu n tv...tetiba je aku dgr cam ada kayu jatuh dekat je ngn tingkap umah so aku masuk dlm bilik tetamu yg kat depan n intai melalui cermin tingkap...xde pape pn...aku rs cam xpuas hati...skali lg aku intai melalui cermin tp kali ni melalui cermin tingkap kat hall...terkejut aku bila tgk ada sorang laki tgh duduk bercakung kat tepi tingkap...aku heran gak camne dia blh panjang sbb umah aku tingkat paling atas (4th floor) tp aku mmg yakin dh benda yg aku nampak tu bkn hantu tp org! aku terus menggigil, masuk bilik n tutup lampu bilik sambil call jiran sebelah, ckp ada org, pastu aku call hubby, dlm 2 min lepas tu jiran ku bukak pintu n tanya aku psl tu, husband dia ckp mmg dia pn dgr bunyi kayu jatuh tu tp dia xintai pn kat tingkap, kak sebelah tu ckp kalu ape2 call dia...aku masuk dlm umah n terus call hubby semula...aku dh nangis2 kat hubby sambil mintak maaf (mana tau kot2 jd pape kat aku, xsempat plk nk mtk maaf) hubby cuba tenangkan aku n dia call semula jiran ku utk tny kepastian, duduk dlm 5 min jiran ku plk call aku...ckp dia bunyi cam ada org terjun ke dlm syiling umah yg semamangnya xde penghadang antara satu umah ke satu umah yg lain...

ktorang bukak pintu n borak2 kat luar, dlm 20 min lps tu polis dtg, bdk2 ajk rukuntetangga yg berjaga kat c2 pn dtg skali, polis naik atas syiling n check dlm umah, mmg xjumpa la ngn suspect tp nk wat camne, dia (polis) cam xbersungguh2 je cari, yg sorang lg duk kat luar je, mcm nk balik cepat2...so mlm tu hubby mtk tlg jiran utk tumpangkan aku kat umah dorang, aku mmg takut nk masuk umah sendiri dh, so mlm tu aku tdo kat umah kak sebelah (walaupn xleh lelapkan mata), pg2 lg aku balik umah, solat subuh n sumbat baju masuk dlm beg pastu terus g umah cikyah kat jln ipoh, dh smpi umah cikyah pn xleh nk tdo jgk sbb dh masuk trauma terbayang2...gigil satu badan mmg xdpt ilang, asyik duk istifar je bila terbayang2 kat org tu, ptg tu aku bwk izzad n haziq (adik sepupuku) balik umah utk g report kat office bwh tu pasal mlm td, pastu naik umah jap sbb ambik cincin couple n cincin risik yg tertinggal kat dlm bilik, pastu g balik buat report, dlm kul 6ptg polis dtg lg utk ambik statement, kali ni dtg siap ambik gambar skali, kali ni mmg la rs cam org btl2 nk wat keje, SM (SARJAN MEJAR kot) bg byk input ke aku, skali tgk je mmg nmpk dia cekap, dia dh byk handle kes camni kat area ni, n dia ckp mst org dekat2 yg buat sbb dh tau selok belok kat cni...dia bgtau lg better aku pindah cepat2 memandangkan hubby slalu outstation, harap2 process pembelian rumah kami dpt d cepatkan

mmg Allah btl2 tlg aku mlm tu, klu aku dh tdo mmg xsedar dh, tdo matila katakan, hrp2 pasni jgn la ada lg benda camtu berlaku, Ya Allah, syukur pd kerana melindungi kami...sesungguhnya pd-Mu lah kami bersujud n bergantung, amin

2 comments: