Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Thursday, December 9, 2010

rela d pujuk...

hehehe sebenarnya skang ni tgh tgk Semanis Kurma...rancangan diskusi bersama Dato' Siti Nor Bahiyah...tertarik plk pd tajuk mlm ni 'Relaku Pujuk' so dlm tgh2 duk dengar tu terbayang2 plk kisah kat umah ni :p sebenarnya org yg menulis blog ni pun suke merajuk ngn hubby beliau, bkn merajuk ape, merajuk2 manja je hehehe sebenarnya dlu2 xsuke majuk tp sejak pragnant sampai lps bersalin sampai skng dh suke plk merajuk ni, mcm best plk hehehe

yg lucunya bila aku majuk hubby akan terus pujuk, cara biasa dia guna dgn wat lucu, pastu klu xmkn saman jgk barula dia pujuk btl2, nk tau nape aku suke majuk? nk wat camne dh hobi hubby aku ialah mengusik, menyakat aku...tu mmg hobi dia dari zaman bercinta, bertunang sampai la dh kawin n beranak pinak ni hahaha

bese klu aku majuk hubby cpt2 je pujuk, tp ada sekali tu aku majuk tgh mlm...time tu lampu kat hall mmg dh tutup, aku kuar dr bilik ngn bwk bantal bucuk...konon2 nk majukla, aku duk sorang2 dlm gelap kat ruang tamu...hubby plk xdtg pujuk aku, dia duk panggil2 je aku tp xdtg2...tp mmg dia panggil xberenti2...aku yg kat luar ni plk duk menggaru sbb nyamuk...dlm hati duk tanya 'haih, cepat la dtg pujuk, nyamuk byk ni' hahahahaha adoi (tergelak aku tulis entry ni)...hubby terus duk panggil2 lg, ada la dlm 5 minutes aku duk dlm gelap ngn nyamuk byk tu, last2 aku buat2 bunyi nk bukak pintu rumah konon2 nk merajuk duduk kat luar rumah la plk...(ada ke org majuk dpn umah sambil peluk bantal ? kah kah kah) hubby plk bila dgr je percubaan aku nk bukak pintu umah, cepat2 dia dtg pujuk n pimpin tangan masuk bilik...time ni dlm hati aku happy sgt: yeay dia dh dtg pujuk, bye2 nyamuk...kah kah kah...aku masuk bilik ngn muka sedih (sedih sbb tgh majuk pdhal dlm hati hepi sbb dh xkene gigit nyamuk)...

tp honestly sebenarnya merajuk bkn la semata2 nk ngada2 majuk (walaupn kadang2 mmg ngada2) sebenarnya nk manja2 ngn suami sendiri (xkn nk majuk ngn suami org plk adoi) n bila suami pujuk mmg terasa diri sgt d hargai...papepun i love u mylovely husband :))

2 comments:

dyanayusuf said...

mg ni gak lah, nor..ngada2 nye teyhh..sian ke mota..pdn muka mg jugok kena ketik ke nyamuk..hahhaah (ngilai aku baca citer mg nih

NadiaNatasha Norhusniyah said...

hehehe aku pn duk sengeh sore time tulis entry nih hehehe