Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Monday, June 18, 2012

candle light dinner?

smlm aku puasa ganti...maklumla ada lg 4 hari...nk ganti weekdays takut xlarat so terpaksa la ganti time weekend...last saturday xleh ganti plk sbb nk ambik darah n minum air gula kat hospital tawakal...hubby pun teman la puasa sama...puasa sunat katanya...so time nk bukak pose aku xmasak, hubby ajak bukak pose kat luar je...aku tau yg dia sebenarnya teringin nk makan nasi arab...sbb dh byk kali dia kata lamb kat nasi arab sedap klu nk compare lamb kat kedai2 nasi beriani...d sebabkan aku xbrapa minat ngn nasi arab so aku plan nk tapau je makanan lain pastu makan kat kedai nasi arab kat melati utama...hubby plk suggest biar dia je yg tapau nasi arab pastu ktroang pg makan tempat yg aku teringin nk mkn...aku ckp xper lgpun kedai tu cam selesa gaks...so mula2 kuar ktroang g beli mentol lampu dlu pastu menuju ke satu kedai yg aku suka utk beli nasi paprik pastu pegi melati utama, parking kete siap2 depan kedai arab tu pastu g beli kek kat secret recipe kemudian baru la pg order kat nasi arab...ktorang smpi dlm kul 7 ptg so lepas2 order dlm 715 semua makanan dh terhidang depan mata...cuma tunggu azan Maghrib je...

tgh duk makan2 sambil borak2 tu tiba2 'pupp' gelap gelita suasana...blackout!!!!! hahahaha, sib baik kami duk meja yg belah dlm tp dekat ngn pintu...sebenarnya aku nk avoid dari asap rokok so mmg slalu duk kat belah dlm yg ada aircond...kat atas pintu tu ada la lampu emergency so xde la gelap sgt kat meja makan ktroang tu, time tu aku dh siap mkn cuma tunggu hubby habiskan makanan dia je...yg kelakarnya dlm duk kalut2 tu hubby sempat lg panggil pekerja kedai tu n ckp nk tambah sambal (entah ape benda namanya tp mcm ada cili potong campur tomato) tergelak aku tgk hubby...org duk sibuk2 xde elektrik dia siap tambah lg...tgk semua pekerja n bos dia cam kalut, ye la dh la time tu ramai customer tgh mkn...ada yg xsempat makan, tapau wat balik je la jawab dia...dlm 5 minit pastu dtg la pekerja kedai tu bawak lilin satu plastik, dia letak kat semua meja...tetiba hubby ckp 'xsangka ye, kite candle light dinner mlm ni hehehe' ingatkan dh lepas dia siap mkn nk terus balik umah...rupanya2 dia request plk nk mkn kek secret recipe yg aku beli td...dia ckp nk mkn yg classic cheese...yg chocolate indulgence tu mkn kat umah la...lepas dh makan baru balik umah

masa ktroang kuar dr restoran tu mmg satu tmn melati xde lampu...xtau la kot2 yg kawasan rumah teres kat dlm ada tp kondo2 area melati utama tu mmg gelap gelita huhuhu...sian plk kedai2 byk yg kosong sbb xde org, bese susah bebenor nk parking kete kat depan melati utama tu sbb mmg org berpusu2 dtg makan n lepak2...mlm tu balik umah dgn kekenyangan...lepas solat Isyak n siap2 iron baju baru turun bawah tgk Masterchef Selebriti hehehe

No comments: