Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Tuesday, June 19, 2012

lebam lepas ambik darah

last saturday aku n hubby g tawakkal utk ambik darah...last checkup aritu doc suh g ambik darah tp dia ckp xkisah bila2 pun sebaik2nya b4 next checkup...suppose next checkup ari sabtu ni tp d sebabkan ari sukan sek so terpaksala postponed 2 next 2 weeks...

aku plan ari sabtu tu nk puasa maklum la ada lg 4 hari yg blm ganti...thn lepas, habis je bln puasa malas nk ganti n xsangka plk pregnant tahun ni hehehe so nk xnk terpaksa la ganti skang...dlu masa awal2 pregnant, hubby xgalakkan puasa sbb takut baby lapa sbb baru2 nk membesar huhuhu...tp d sebabkan nk g ambik darah n minum air gula terpaksa la rancangan tu d batalkan...

kami sampai kat hospital dlm kul 9 pg...terus menuju ke lab d tingkat 6...lepas dh register terus nurse tu panggil utk ambik urine sample...dh siap urine dia panggil plk utk ambik darah....aku ni manalah biasa ambik darah...last ambik darah time pregnant ke mizan 2 thn ++ yg lalu tu pun sekali je...so dlm duk cuak2 aku tanya nurse tu 'sakit x nurse?' dia senyum je n ckp xde la sakit sgt...cuma yg 1st ni sakit skit kot yg 2nd nnt xsakit dh...dia xplain yg aku kene ambik darah 2 kali utk hari tu...sbb doc nk check byk benda so terpaksa ambik 2 kali...lepas 2 jam kene ambik lg skali...n dia suh terus berpuasa aritu...puasa makan n minum benda2 manis je...air suam blh je minum byk mana nk minum...lepas ambik darah n minum air gula, aku teman hubby mkn kat restoran mamak tepi hospital...mak ai...sedap sungguh roti canai yg hubby makan tu...aku cuma blh tgk je la...nk mkn xblh...asyik duk minum air suam je la 2-3 gelas...selepas sejam, aku rasa cam pening, inform hubby so hubby ajak aku masuk balik dlm hospital maybe dgn aku xambik bfest + jerebu kuat membuatkan aku pening....masuk dlm hospital masih rasa pening...mula2 duk kat lobby hospital dlu sbb ada lg masa 1 jam utk ambik darah kali ke-2...aku mmg dh xlarat time tu, so hubby ajak aku naik ke lab kat tingkat 6 terus...time menunggu kat c2 aku dh lembik rasa...tdo je kat bahu hubby sementara tunggu nurse panggil....hubby plk g tanya kat kaunter kot2 blh d cepatkan sbb aku dh pening sgt...lepas je hubby inform staff kat c2 dorang panggil aku n suh ambik urine sample lg skali...lama betul nk ambik urine ni sbb mula2 masuk dlm hospital td aku dh g toilet akibat minum air suam byk sgt kat kedai mamak :p

lepas dh settle urine sample...ada nurse dtg panggil aku masuk bilik tmpt ambik darah tu...kali ni nurse lain...agak muda...n kali ni jgk dia tukar tangan...td ambik darah kat tangan kanan skang ni kat tangan kiri plk...time dia ambik xde la rasa sakit sgt tp lepas dia ambik tu rasa cam sakit skit...aku tahan je...balik umah cam rasa lebam2 ckit bila bukak kapas tu...smlm hubby duk belek2 lengan aku dia terkejut sbb lengan aku lebam...aku dh perasan skit2 tp xsangka jd lebam mcm tu skali...arini plk rasa lenguh2 je kat tangan yg lebam tu...risau betulla...hopefully xde pape la...hubby ckp klu xelok lg nk pg followup semula dgn dorang...kot2 blh dptkan nasihat doc ke mcm mana...tp aku hrp2 lebam ni cepat2 la baik n lenguh2 kat tangan ni cepat la ilang...amin

No comments: