Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Friday, June 15, 2012

Nasi Berlauk...emmm sedapppnyaaa

hai nasi berlauk...sedapnya kamu wahai nasi berlauk...sejak aku merantau...duk kt utp, tronoh selama 5thn...duk ipip ipoh 1 thn...duk srwk 1thn...dan kini duk kl 3 thn...aku mmg rindukan nasi berlauk klate...tiap2 kali balik kb, aku mst request nk nasi berlauk ikan aya aka ikan tongkol tiap2 pagi...klu dlu hubby slalu pelik nape budaya kami org klate suka makan nasi (mknanan berat) waktu pg...aku pun xtau nape yg aku tau mmg dari aku kecik mmg ktorang makan nasi tiap2 pg...skang ni xpandang dh nasi lemak klu balik kb sbb kt kl berlambak nasi lemak...mcm2 rasa ada...yg sedap ada yg xsedap pun ada...tp klu mama buat mmg aku xpernah tolak sbb sedappppp sgtttt...xde kat kedai hehehe (air tangan ibu mst la sedap :p) 

ni la rupa nasi berlauk...nasi putih + gulai lemak kuning ikan tongkol + sambal

menyelerakan...semua gambar2 ni google je...sbb tiap kali beli nasi berlauk mst xsempat nk snap...mulut xtahan2 nk makan hehehe

ada sekali tu aku teringin sgt nk mkn nasi berlauk...tp time tu duk kl...hubby pg cari la area umah aku sbb kedai tu tulis nasi berlauk kelantan tp hampa sbb xsedap langsung...ikan dia cam hanyir la...sedih tul rasa...tp kesedihan tu telah ditebus sbb balik kb bedal nasi berlauk puas2 :) 

ni nak bukak story mory...asal usul hehehe family belah papa dh jd org KL...tp arwah nenek n atok aku mmg asal dari kb...tp dorang dh berpuluh2 tahun menetap di KL...sejak papa kecik dorang dh xbalik kb sbb yg tinggal hanya sedara mara jauh2 je...family, mak bapak, adik beradik semua dh merantau ke KL...lepas my parents kawin, nenek n tok wan aku slalu la balik kb sbb ada 2 org cucu dia (aku n adik) kat sana...dlu2 aku peliks gak nape pagi2 nenek n tokwan aku mst request nasi berlauk, klu dorang xrequest pun mst papa terus belikan nasi berlauk sebagai sarapan utk dorang...skang bila aku plk jd perantau baru aku terfikir balik sbb musababnya...kat tmpt lain nasi berlauk xsama cam kat klate huhuhu...

tu la org kate...hujan emas di negara org hujan batu di negara sendiri lebih baik di negara sendiri...pasni nak belajar wat nasi berlauk plk hehehe...nmpk cam senang je kan, tp bila aku wat mst xjd sedap cam kat klate hehehe...kene berusaha utk berjaya ni, pastu influence bdk tomato n adik dia suka mkn makanan klate hehehe :p (jgn marah ye abah~~~) biar meramaikan rakyat klate  wahahaha 


No comments: