Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Saturday, July 27, 2013

iftar kat Deen's Seafood

mlm ni d sebabkan xleh nk tdo dek kerana terlampau byk tdo siang hari...aku nk update ckit blog kesayangan aku ni...td pg lepas sahur & solat subuh, tdo kejap (xde sekejap pun...smpi kul 10 pg :p) konon2 nk tdo kejap tp bila bgn terkejut beruk tgk jam kul 10 pg dh...hubby & bdk potato dh bersuka-ria kat bawah...lepas tu kuar konon2 nk pg renew lesen memandu (dh mati last 2 days tp baru sedar plk), pg pejabat pos je tp line plk down so xleh renew wlaupun dh hubby dh beratur lama kat dalam tu huhuhu (sian abg), pastu pg cari kedai jual kete (konon2 nk survey kete baru kot2 ada sale ke time2 raya nih) pastu baru balik umah dlm kul 2 ptg...smpi kt umah konon2 nk wat keje umah n xnk kacau hubby yg tgh ngantuk nk tdo maklum la dari pg dia jg marissa sorang2 tp lepas solat zohor, dia duk layan movie plk...aku yg konon2nya nk teman hubby tdo smbil tdo kan bdk potato akhirnya tertdo sama...tup2 bgn dh dekat 630 ptg (makkk aiiii lewatnye)...hubby ckp dia dh byk kali kejut tp aku xbgn2 jgk (sorry ye abg...dh 2 kali sori arini nmpknya) sib baik dh plan nk kuar iftar kat luar arini, so xperlu nk rushing2 masak...berbuka dlu ngn kurma + air pastu lepas solat maghrib kami kuar lg pg iftar kat Deen's Seafood kat gombak utara...aritu dh try dk Santai Seafood kali ni try jiran dia plk hehehe...

last week kami iftar kt Santai Seafood, total up utk 2 org mkn dlm rm 90++ agak mahal la jgk sbb klu pg restoran tertutup pun makan cm xde la smpi dekat ngan rm 100++ aritu kami makan...tomyam poktek, baby kailan ikan masin, siakap 3 rasa ngn telur bistik...lg pun semua hidangan tu sama cam utk seorang mkn so rasa cam xberbaloi tp tomyam poktek dia mmg best...aku bg 9/10 utk tomyam poktek...yg lain tu cam bese2 je...arini plk aku & hubby ambik set D kat Deen's Seafood...set D ialah set utk 2 org mkn...ada tomyam poktek, ikan kembung 3 rasa...sotong celup tepung, kerabu mangga, baby kailan ikan masin, air teh o ais utk 2 gelas...semua tu hanya RM 30 shj pastu hubby tambah sup ekor & telur dadar (utk suap kt si bdk potato) n total semua hanya rm40++ mmg berbaloi...semua makanan agak sedap cuma tomyam poktek tu mmg xleh nk lawan Santai Seafood la...smpi penuh meja makanan kami kah3 segan pun ada bila org sekeliling pandang...mst dorang ckp...makkk aiiii byk nye 2 org suami isteri tu makan hahaha...tp enjoy mkn kat c2 sbb layanan pun baik, makanan pun cepat sampai...pengunjung jgk baik2 cam aku ngn hubby hihihi 
mlm ni cam beria duk google resipi utk wat buttermilk prawn...InsyaAllah klu ada rezeki esok aku wat pastu share resepi ngn korang k...ok next time aku share lagi...nk tdo jap b4 bgn sahur pasni bye2 selamat bersahur

hai saya bdk potato...jgn makan saya...main ngn saya d benarkan hihihi
marissa nurhadhirah @ bdk potato
ibu saya suh duk diam2 hihihi
akibatnya...saya tarik tudung ibu n mtk ibu dukung huhuhu


tukar shif...dukung ngn abah plk
senyum b4 nyum2
sabar tunggu abah suap nasik
ni la makanan2nya...byk kan...penuh meja kah3
mula bergendang sbb abah lambat suap nasik hihihi

No comments: