Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Thursday, August 9, 2012

37 weeks ++

Askum kwn2...nk share story mory regarding pregnancy lg huhuhu...semalam g checkup setelah 2 minggu miss (sbb hubby outstation) so bila doc refer 1st pregnancy dlu mmg 37 weeks tu aku dh delivered kat mizan...bila doc scan mmg ternyata kepala baby dh turun ke bawah, air ketuban pun dh tinggal 9...docc kate klu xsampai 10 tu maknanya sikit la tp blh lg...klu dh 7 mmg kene paksa bersalin la huhuhu cuakkknya...sepanjang bln puasa ni aku mmg puasa penuh cuma 1 hari je tinggal tu pun sbb xbgn sahur...takut pitam jd terpaksala xpuasa aritu...smlm plk, bila kepala baby dh turun bawah, doc mtk permission aku utk check jln, klu dh check jln kompem la batal pose huhuhu syg tu mmg syg la sbb dh kul 4 ptg tp demi nk sgt tau keadaan terkini aku korban je la....bila doc check, jln dh bukak 2cm...tp aku xde plk rasa sakit ke ape...tanda pun blh ada lg...cuma sengal2 kat area ari2 tu cam normal je...doc ckp esok, jumaat kene dtg lg skali sbb nk check lg jln, byk kali dia pesan suh dtg pg2 siap staff dia lg pesan suh dtg awal2 sbb doc nk check aku dlu huhuhu...cuak plk rasa....aku inform doc yg aku rasa cuak sbb dh tau camne rasa sakit tu n doc suggest suh aku ambik je epidural...dlu time mizan, xsempat nk ambik epidural sbb jln dh terbukak luas time pg hospital so klu ambik pun dh xrasa apa2 dh...tgk la dlu nk ambik ke tak sbb duk tgh fikir lg pro n cons dia huhuhu, doc ada gak pesan suh doa byk2 biar mudah bersalin pastu minum air kelapa byk2 sbb tu salah satu dr selusuh...baik tul doc siti nih hehehe

balik dari hospital, disebabkan aku dh xpuasa maka aku ajak hubby g pasar ramadhan, lepas beli air kelapa muda fresh (sbb dia belah kelapa tu depan mata hehehe) aku terpandang plk nasi kerabu dlm periuk kat satu gerai ni, wah teringin nya nk makan...gerai ni pun ada gak jual lauk2 lain tp d sebabkan pekedai xlayan maka lama la aku berdiri kat c2...mula2 rasa cam nk marah tp bila tgk lalat yg byk duk hinggap sini sana aku rasa bersyukur plk dia xlayan, klu dia layan kompem aku dh beli nasi tu...slamat aku n baby :p hubby pun cam xde selera bila round2 kat ctu, baru je nk beli kuih dh tgk lalat beramai2 duk hinggap huhuhu jd aku beli la murtabak yg panas2 tgh duk buat tu, hrp2 yg ni betul2 baru  la kot2 yg semalam d panaskan semula pun xtau gak...balik dari pasar ramadhan, singgah manjaku baby centre cari baru raya mizan tp xde yg 2 years n above so beli barang baby kecik je la...nnt baju raya along, ibu n abah g cari weekend ni la ye syg...pastu masuk pasaraya big apple jap, beli lauk mentah...balik umah terus meloncat ke dapur n masak...cepat tul aku masak semalam...dlm masa 30 min dh siap semua termasuk ngn masak nasi skali hahaha lgpn time dh kul 6 ptg terpaksa la mengejar masa, hubby suh aku rehat je tp aku yg gatal tgn nak sgt masak...

masak simple2 je...sotong rebus serai (siap call mama tanya recipe sbb xpernah buat :p), ayam goreng kunyit pastu timun...tp xsangka plk hubby berselera sampai nasi yg di masak utk 2 kali makan (termasuk mkn sahur) dh tinggal 1/4 :p sedap kot aku masak keh keh keh...ni berehat jap sementara tunggu nk turun masak jap lg, rasa cam nak baring plk sbb penat ke hulu ke hilir td nk siapkan semua keje2 takut kene admit ke ape esok, hopefully esok klu la dtakdirkan nk bersalin pun biarlah bersalin dgn cara yg senang...cuak nyeeee

ayam goreng kunyit

sotong rebus serai
iftar smlm...sotong rebus serai...ayam goreng kunyit...timun...murtabak....

1 comment:

dyanayusuf said...

nor, tak perlu la amik epidural. ada long term effect. baik tahan je sakit.