Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Thursday, August 23, 2012

mono's 2nd baby...

Alhamdullilah aku dh selamat melahirkan bb girl kami 3 hari yg lepas...tq pd saudara mara n kawan2 yg dtg melawat, call n msg bertanya khabar...arini masa yg ada ni nk story pasal kelahiran 2nd baby maklumla nnt kang d peram lama2 kang lupa plk, tgh2 fresh ni baru best story nnt bila baby besar dia sendiri pun blh baca blog ibu dia ni n tau camne steps nk lahirkan dia hehehe

mcm yg d rancang, ari jumaat tu aku n hubby ke hospital tawakkal sbb ada appointment ngn doc siti...aku dtg xde la awal mcm nk g sek...kul 7.30 baru gerak so sampai sana dlm 8.45 tp d sebabkan doc nk check aku dlu, jd mmg dorang dh reserved aku no 1, hubby siap ckp lg mst patients lain xpuas hati nape aku dtg lewat tp dpt no 1 sedangkan dorang smpi lebih awal :p tunggu punya tunggu doc, dlm kul 10 pg baru doc sampai klinik dia, dia ckp dia dari wad ada emergency case so dia terus ajak aku masuk bilik dia...xsempat nk duduk ape terus dia suh baring sbb nk check bukaan...bukaan dh 3cm tp d sebabkan aku xrasa sakit, dia suh aku naik atas tingkat 7 kat labor room wat CTG utk tgk contraction n pergerakan jantung baby...ada la dlm 1/2 jam wat CTG tu...mula2 cam cuak gak sbb takut dorang tahan aku kat wad tp lepas dh borak2 ngn hubby ilang plk rasa cuak...nurse dtg tgk graph every 10 minutes...mmg contraction sikit sgt, dia suh aku ngiring belah kiri wow aku mmg jenis tdo ngiring...time ni mmg rasa cam nk lelap je...best! hihihi lepas dh setel, aku n hubby bwk graph tu turun semula ke klinik doc siti kat tingkat 5...xsampai 5 min doc panggil lg masuk bilik dia...dia xplain pasal graph tu, disebabkan contraction aku masih skit jd dia benarkan balik n next appointment pd ari selasa, 14 ogos plk...doc ckp time tu dtg terus bawak beg sbb maybe bukaan dh byk...dia ada gak ajar cara2 excises utk cepatkan bukaan huhuhu...

blk umah, aku singgah jap kat big apple sbb nk beli bahan mentah, maklumla aritu aku xpuasa due to doc nk check jln huhuhu...dlm pasaraya tu aku rasa cam lenguh2 je kat bawah macam nk period...aku xpernah senggugut so xtau camne rasa senggugut...tp bese klu nk period ada la rasa cam lengguh2 tu...camtula rasa dia time tu...bgtau hubby...hubby ckp xyah masak la, arini makan luar je...booking je mana2 restoran utk iftar nnt...aku ckp masalahnya aku nk mkn skang (time tu dlm kul 12 tgh hari) kedai pun xde jual makanan lg hihihi...balik2 umah aku check mmg dh ada show...kuar cam darah yg berlendir skit...wah cuak sgt2 terus jerit kt hubby bgtau...hubby yg tgh angkut barang2 dari kete terus berlari dtg...bila aku tunjuk tu, dia tanya sakit ke n suh g rehat je...aku xsakit so xnk rehat (mmg keras kepala betul bini dia ni) aku nk masak sbb lapa...masak nasik n goreng ayam pastu time hubby g solat jumaat aku makan nasik sorang2 :p lepas mkn baru call mama inform sbb takut jd pape kang risau plk...

lepas tu makcik aku, cikyah call tanya khabar bila dh tau berita dari mama...mlm tu xde plk sakit ke ape...darah pun cam dh stop cuma ada la tanda2 yg sikit2 tu tp masih ttp xsakit pun...dlm kul 12 tgh mlm myparents n mizan sampai...esoknya pun sama...masih jgk xsakit cuma kuar air plk...ari ahad...d sebabkan dh bosan menunggu so aku ajak my parents, hubby n mizan kuar jln2...sambil2 cari baju raya mizan kat ampang...ptg balik mak aiii sakit plk rasa perut, cam memulas2...haih nk beranak dh ke ni? dlm hati rasa cam berdebar2 plk maklumla dh tau rasa sakit bersalin tu camne :p hihihi start sakit main2 dari kul 7 mlm...lepas je dorang bukak puasa, aku terus naik atas konon2 nk tdo sbb xnk bg sakit tp mcm xleh nk tdo sbb rasa cam xselesa...darah & air pun mcm kuar...hubby n mama dh cuak...hubby pujuk aku g hospital sbb bimbang keselamatan baby...aku pun terpaksa la akur walaupun xrasa sakit sgt so pg jgk la hospital malam tu...

bersambung...

2 comments:

AziniMZ said...

Hamboih to be continued pulok.. Congrate nor.. Tk tahu pon nor dh beranak.. Pantang mana?

NadiaNatasha Norhusniyah said...

panjey dooh dekpong cito :p tq kak zie :) nor pantang kt kb