Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Tuesday, August 7, 2012

ayam terover pedas huhuhu

Askum kawan2...niat nk update blog lepas balik sek td tp tertdo plk hehehe so dekat2 nk berbuka time ni la nk update blog pastu kalut hahaha...semalam time kat sek beria nk masak bagai tp bila dh bunyi loceng balik mmg malas sgt nk g pasar...d sebabkan keinginan nk wat kek batik cheese menebal, maka singgah jgk la kat pasaraya big apple dekat ngn umah utk beli cheese tp bila dh pg mmg byk plk benda yg d beli :p

balik umah ready barang2 pastu lepas solat Asar terus turun bawah & masak...mula2 potong ayam n goreng...konon2 nk wat ayam masak merah...d sebabkan cili kering kisar xde stok dlm peti maka aku wat cili kering kisar yg baru...weken aritu ada singgah kat jusco wangsa maju n beli cili kering tp terbeli plk cili kering yg kecik2 tu...klu nk ikutkan mmg cili kering tu sgt pedas...tgh2 duk kalut masak, hubby call ckp dh nk sampai kat train dlm 30 min lg...wah kalut xyah cite la time tu...ngn nk masak nasik lg, nk goreng sayur lg...sbb bila dh g ambik dia kompem dekat2 nk berbuka baru sampai umah, mana xnya jln slalu je jam teruatamanya kat mrr2...aku dgn pantasnya letak separuh drpd cilik kering kisar yg ada dlm blander tu dlm kuali...kacau punya kacau punya kacau then masukkan ayam dlm tu...ok fine! hati dh lega sbb dh siap masak...g ambik suami ngn muka bangga sbb xyah beli makanan kat PARAM semua dh ready hehehe

makan simple2 je

sedih...ayam tu xleh makan sbb terlalu pedas...

time berbuka, bila hubby jamah je lauk, mak aiiiii pedas yg teramat...sampai habis merah mulut dia hahaha...aku xberani nk makan sbb takut baby tp makan gak sikit, pastu hubby suh stop...n dia kata nk g beli lauk kat restoran...aku ckp xyah la lgpn sayur ada...aku xkisah pun janji makan je...d sebabkan frust sgt2 maka lepas Isyak aku terus tdo...hubby kejut dlm kul 10 mlm utk bgn makan takut baby lapar tp aku ignore sbb terlalu ngantuk...kul 3 pg bgn n cari makanan dlm peti ais hehehe...kul 5 hubby kejut bgn sahur, so aku wat la operasi sendiri d mana aku basuh semula ayam masak merah yg tersangat pedas tu, aku bakar semula dlm kuali...makan nasi lg sbb nasi yg d masak td masih byk...walaupun dh d basuh n bakar, ayam tu masih lg rasa pedas huhuhu cuma kurang la ckit dari td...aku bedal je...pastu mkn buah2 sbb nk kurang kan pedas...plan nk share recipe kat cni tp bila dh fail cm malas plk...actually dh biasa wat ayam masak pedas tp xde la jd camni, sbb ni aku nye feberet...kecewa sgt huhuhu...arini masak simple2 lg...tunggu mood masak dtg baru masak yg istimewa huhuhu

kuih-muih & kurma...sayur kailan ikan masin...cincaluk...ayam masak merah....

ni la ayam yg terover pedas tu huhuh sayang tul...klu goreng camtu je pun dh sedap

sayur kailan ikan masin

No comments: