Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Saturday, August 25, 2012

mono's 2nd baby (part 2)

sampai hospital tawakkal dlm kul 1030 mlm...hubby bwk kete bkn main laju lg...my parents plk duk tenangkan dia suh bwk slow2...terus g kecemasan (yelah tgh mlm kan xde dh clinic yg bukak) smpi kat kecemasan aku d temani my parents & mizan g register kat kaunter, hubby plk g cari parking...dorang tanye aku blh jln ke nk wheel chair je...aku ckp xpe aku masih blh jln sbb xde sakit sgt pun...then 1 pakcik staff ni bwk aku masuk labor room kat level 7...smpi sana parents xleh tunggu dlm tu...dorang suh tunggu kat luar...so aku masuk wat ctg sorang2 la...5 min lepas tu baru hubby sampai...teman aku...lepas wat ctg, dornag pindahkan aku masuk labor room no 1...time ni pun xsakit sgt, masih blh borak2 ngn hubby...hubby usap2 kepala aku supaya aku lelap tp baru je nk lelap rasa cam sakit plk...sakit tu dtg kejap2 je...hubby on tv yg ada dlm labor room tu supaya aku leh focus ke tv n xpk sgt pasal sakit...tp masih xleh jgk...dlm kul 1 mlm...sakit cm memulas2 yg kuat...5 min skali...tuhan je la yg tau camne rasa time ni...time ni aku hanya duk sebut Ya Allah je...pastu duk baca ayat2 yg aku ingat...dah berpeluk2 ngn hubby...time ni mmg dh tak tau malu dh ke nurse2 kat c2...hubby pun duk tenangkan aku...sesekali aku dgr dia ckp 'sabar syg' huhuhu sedih plk bila teringat time ni...aku dh xtahan sgt, nurse pun dh kuar masuk check jln n ctg graph...aku ckp nk pain killer, hubby inform kt nurse then nurse suh aku sedut gas utk kurangkan rasa sakit tp time ni dh xjln dh...ttp sakit sgt...tuhan je yg tau...then hubby tanya aku nk ambik epidural x sbb kesian sgt tgk penderitaan aku...aku angguk2 kepala je...pastu peluk2 hubby n panggil2 hubby...skali lg hubby inform nurse nk ambik epidural, nurse ckp klu jln dh bukak 7cm xleh ambik dh...time tu jln dh bukak 5cm...nurse call pakar bius n dia ckp dlm kul 4pg dia smpi memandangkan rumah dia agak jauh dari hospital...nurse bgtau dia rasa cam xsempat nk ambik epidural sbb jln aku bukak dgn cepat tp hrp2 doc smpi cepatla...dlm kul 230pg doc pakar bius tu smpi...time tu aku dh mamai2 dh...time sakit tu dtg, dgn tangan2 doc tu pun aku pegang...time tu dh xtau malu...aku ingat tangan hubby rupa2nya tangan doc sbb time dia nk wat epidural tu dia suh hubby tunggu kat luar...lepas dh siap baru aku dgr suara org laki (doc pakar bius) tp ttp xdpt tgk muka dia sbb time tu aku dh mamai, mata dh pejam...mcm org kene dadah huhuhu...tp aku respect doc tu...b4 dia wat epidural...salah sorang nurse yg ada time tu duk suh aku angkat kaki (sbb dia nk check jln b4 suntikan dibuat) time tu aku tgh contraction...berkali2 nurse tu suh aku angkat kaki...aku plk duk tahan sakit sampai duk ramas2 tangan doc n nurse kat kiri kanan...last2 aku angkat tangan (menunjukkan yg aku suh dia sabar dlu)...then aku dgr suara doc tu ckp...sabar la dlu dia tgh sakit tu...biar contraction reda dlu baru check jln...huhuhu lelaki plk yg memahami dari kaum ppuan sendiri huhuhu...lepas wat epidural baru hubby d benarkan masuk...aku dgr hubby panggil2 aku tp aku xberupaya nk bukak mata cuma blh dgr n angguk je...ada sekali tu angguk pun dh xdpt sbb terlalu lali...hubby dh cuak, aku dgr dia duk 'nor2'...'syg2' tp aku ttp xbukak mata, aku cuma blh dgr je...sampai dia tepuk2 pipi aku...lepas 1/2 jam baru aku leh respon...dlm kul 4pg nurse ckp jln dh bukak sepenuhnya tp jgn teran dulu sbb nk tunggu doc siti smpi...kejap2 dia dtg tanya...ada rasa nk teran x? kompem la xde rasa sbb dh xrasa sakit...time ni aku rasa cam nk tdo je...mmg xleh bukak mata n ckp pun...aku dgr hubby duk baca2 ayat n pegang tangan aku...dlm kul 6pg baru doc siti sampai...time tu aku dgr riuh rendah dlm labor room ni...aku cuba bukak mata bila doc siti panggil2 aku...
pengalaman yg xdpt dlupakan sbb teran tanpa sakit...aku just ikut instruction doc je...bila dia suh teran aku teran...adalah 4 5 kali teran jgk baru baby kuar...kul 7pg tepat2 baby selamat d lahirkan...time doc suh aku tgk baby ape kat atas perut tu...aku mmg menangis sbb sedih sgt...xtau nape tiba2 rasa sebak walaupun dlm mamai...nangis smpi kuar air mata...hubby cuba tenangkan aku...marissa nurhadhirah bt mokhtar...puteri cantik ibu & abah...semoga jd anak yg solehah...syg ibu, abah n along...syg baby
Alhamdullilah klu dlu, masa nk lahirkan mizan xdela ambik masa yg lama & sakit pun kejap je...tp nk recover semula mmg 2 minggu baru leh bangun tp kali ni walaupun sakit lebih lama tp dlm 1st week aku dh blh jln ke hulu ke hilir sendiri tanpa guna wheelchair pun...syukur pd Allah swt yg mengurniakan zuriat teristimewa buat aku & hubby...tq Allah :)


wat CGT...masih blh senyum sbb xsakit :p

mylove...peneman yg setia



budak potato...adik kpd bdk tomato

hari ke-4...tdo yg sempurna

along pun nk jd org sakit mcm ibu jgk hehehe
myproperties...mysoul...hubby, bdk tomato & bdk potato



3 comments:

eira eixora said...

tahniah kak nor

Cerita bonda said...

congrates..comel sungguh budak tomato and potato tu

NadiaNatasha Norhusniyah said...

tq anis & sarah :)