Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Friday, August 31, 2012

Menu org pantang hari ke-20

assalamualaikum & hello...

hari ni genap 20 hari aku berpantang...hari ni jgk ari ke-4 bertungku + berurut badan & hari ni jgk mak bidan dh simpan peranakkan aku sbb org tua2 kata cukup hari ke-20 mst simpan peranakkan elok2...aku pun xsure peranakkan tu yg mana satu...rahim ke? hehehe xpasti la...menurut mak bidan lg, bila dh melepasi ari ke -20 ni, makan dh boleh mkn bergoreng sikit2 cuma xleh guna minyak yg byk...mcm daging goreng black pepper + halia yg diracik antara menu yg dia suggest...

hari ni mama & papa masak lain skit dari biasa...menu arini utk aku ialah sayur air sawi & daging bakar...makan ngn nasi panas2 fuhhh habis licin satu pinggan...minumam plk cam biasa la...air sepang kederang...air ni rasa cam air kosong je cuma rebusan bahan2 tu mst ada..esok dh blh buat air rebusan sepang kederang yg baru yeay...klu biasa menu yg aku mkn ari2 mcm nasi putih panas, ikan selar bakar, serunding daging, kicap + blackpepper, biskut lemak, roti gardenia kosong or + jam/milo/susu, kuih plk cam kosui, donat, karipap (makan kulit je hehehe) tp arini buat pertama kalinya lepas 20 hari bersalin aku mkn sayur cuma mama pesan jgn mkn terlalu byk takut sejuk plk tp syukur sgt walaupun dlm pantang, aku masih ada selera mkn itu ini walaupun benda yg xseberapa (rezeki jgn ditolak ye x? :p)

ubat bersalin aka makjun masih dimakan sampai skang...aku skang mkn 2 kali sehari...pg (dlm kul 11pg lepas berurut & bertungku) pastu ptg (kul 6-6.30ptg) so mlm biasa aku minum milo cicah biskut je tp kenyang ooooo (xcaya cuba la hehehe) utk kwn2 yg seangkatan (yg sedang berpantang) selamat berpantang sama2lah kita jayakan misi & visi ini walaupun dh xsabar nk tunggu 44 hari (sbb nk kuar beronggeng + mkn mcm2) hahaha

daging bakar

sayur air sawi + blackpepper

air sepang kederang...best minum time panas suam2

No comments: