Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Friday, August 3, 2012

juadah berbuka semalam

this week mama & papa dh balik kb...bdk tomato ikut sama sbb myparents takut aku xlarat nk layan dia tambah2 tgh tunggu masa nk bersalin skang...4 me, xde masalah lgpn mizan xde la jenis kanak2 yg suka merengek je...bese dia wat keje dia, main toys dia...kita layan n duk dkt ngn dia pun dh ok...rindu anak ibu :(

Alhamdullilah sepanjang bln ramadhan ni, Allah swt kuatkan diri aku yg memboyot bawak perut ni n syukur sgt aku xpernah lg miss puasa walaupun dh sarat...syukur sgt sbb baby ni pun kuat, blh puasa sama2 ngn ibu n abah...hopefully jd seorang hamba yang beriman nnt...amin...dlu along dia pun dh d latih puasa time umur 4 bln dlm perut ibu...syukur sgt mmg skang along mizan jd bdk yg baik :) sepanjang puasa ni jgk, aku d temani papa kat umah memandangkan 2 minggu lepas hubby outstation kt miri...so mmg papa la yg masak dari nasi sampai la ke lauk pauk...kdng2 beli kat PARAM tp bese papa masak utk nk menjamin anak cucu dia ni makan makanan yg xtercemar....2 hari lepas aku terpaksa la masak, mula2 hubby ckp beli je kt PARAM tp bila pk2 n member2 kat sekolah duk bercerita ttng makanan PARAM yg tercemar, aku rasa bimbang plk...klu xpregnant mmg aku xkisah tp ni sbb ada baby kecik yg baik dlm perut ibu ni yg nk makan sama...so masak la jgk simple2...wat ikan goreng kicap & sayur pak choi goreng je...

semalam mood memasak dtg lg...angan2 nak makan seafood celup tepung...n plan nk ajak hubby mkn luar je tp bila pk2 balik...hubby mst nk g solat terawih kt surau, lgpn smlm malam jumaat...klu kuar berbuka puasa kat luar kompem miss solat terawih n baca al-quran so aku ngn bangga nya skali lg pegi ke pasar dekat sekolah ondaway balik dari sekolah :p beli la udang + sotong skit...sayur skit...maklumla nk makan utk 2 org je pun...balik umah terus wat operasi masak dlu sementara mood tgh membara...ptg baru masak ikan goreng taucu n sayur huhuhu...simple2 sudah...tp xsangka plk bila buka puasa hubby sampai tambah nasi 2x...aku mmg sejak puasa mkn sepinggan je tp air tu xyah ckp la...dh la minum ais pastu 2-3 jelas tu sekejap je hehehe...bgn sahur pun hubby bedal lg nasi ngn lauk baki berbuka td...bese dia xmakan nasi time sahur, aku mmg kompem xleh miss mkn nasi time sahur...maklumla aku keje guna tenaga...berjalan pusing satu skolah dari kul 7 pg hingga 130 ptg...berdiri...suara bercakap kene kuat...kot2 nnt ade plk ank murid yg tertdo bila teacher dia ckp pelan2 nnt hihihi...

berbuka masak lauk simple2 je...ikan goreng taucu, sayur kacang panjang telur, seafood celup tepung

makan utk 2 je...guna sekor ikan goreng taucu je la hehehe...

 seafood celup tepung ni mkn wat basuh mulut hehehe...

time bgn sahur pg td, aku yg konon2 rajin nk buat air utk hubby, terpegang cerek panas...akibatnya jari melecur skit (kt jari hantu) bukti jarang buat air utk suami hahahaha...hubby cepat2 ambik tangan aku n basuh kt aliran air kt sinki huhuhu...td cam xsakit sgt tp bila kat sek makin sakit plk sbb dia dh menggelembung air...walaupun dh sapu minyak gamat tp masih sakit...so msg2 ngn hubby bgtau tangan sakit, hubby ckp arini berbuka tapau je mcD hehehe...mcD bersih ke? mak aiii cerewet plk puasa2 nih...InsyaAllah bersih kot, sebenarnya dh lama berpantang mkn fastfood tp ni darurat blh la kot kan huhuhu

p/s: rindu mizan...bese time2 camni mst tgh main masak2 ngn dia sbb dia suka sgt main masak2 hehehe comel anak ibu syg :)))

No comments: