Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Saturday, November 17, 2012

durian crepe ke durian mickey mouse???

keciiiwaaa...smlm konon2 nk masak durian crepe tp akhirnya jd durian mickey mouse huhuhu...sebelum ni aku mmg xberminat nk cuba masak durian crepe ni tambah2 plk aku bukannya penggemar durian...klu dlm family aku semua suka durian...hubby, mama, papa, adik semua minat durian...klu time dorang berkumpul kt dapur mkn durian ramai2...aku jeling je...kdng2 xsentuh langsung pun...tp sejak aku tgk blog kak ana >>>> terus melonjak-lonjak keinginan nk cuba masak durian crepe...utk memperkukuhkan lg resipi yg ada, aku tny plk dr member satu skolah, sham cara2 nk wat durian crepe maklumla dia pakar bab2 ber'crepe' ni...

beria la awal2...siap susun bahan2 lg

balik sek semalam, terus masuk dapur ready2 nk masak durian crepe b4 ambik marissa kat umah pengasuh...dh susun bahan2 lg n snap lg (budak xcited la katakan) mula2 ok, bila masuk bab nk putar cream tu yg jd weng...putar punya putar tp xkembang2 jgk...cream tu cam cair je...aku cuba letak dlm peti part bawah tp xjd so aku bubuh terus dlm freezer :p bila dh cream xbrapa nk menjadi mula la xsedap hati so crepe pun jd cam tebal semacam je...dh la bentuk dia jd muka mickey mouse...ada telinga 2 bijik pastu muka sebijik (korang leh imagine x cane hehehe) wah peduli ape aku asalkan siap je durian crepe ni...lepas tu aku rileks jap tenangkan fikiran...mlm tu sambung lg...mmg kompem xjd jgk...

bahan2 dh ready nk masak cuma whipping cream tu xkembang2

pg td hubby cuba 1...pastu dia ckp...'cam tebal semacam je durian crepe ni...lg best klu mkn durian camtu je...very creammy...muak...' wah3 byk plk dia komplen ye...best aku masak apa semua sedap je walaupun rupa xbrapa cantik tp sedap je semua tp kali ni cam honest je laki aku nih...aku cuba jgk 1 pastu xnk dh huhuhu....pasni aku xnk dh buat...(kecewa la konon2nya) hahaha...kalu korang suka cuba la buat n aku ucapkan good luck utk korang :)

ni la dia durian mickey mouse huhuhu...lain yg nk buat lain yg jd :p



No comments: