Anak ibu syg

ibu syg sgt anak ibu, Muhammad Mizan Nurhakim

Tuesday, November 20, 2012

Lamb & Chicken Grill

yuuuuu mlm ni mkn gril2 ye

hallo...smlm masak chicken & lamb grill...sejak pemanggang ajaib tu ada senang je nk wat keje...keje bakar membakar pun jd mudah...so bermula tgh hari dh start perap bahan2 dh...bahan2nya seperti d bawah:

bahan2:
- 6 ketul chicken wings
- 2 ketul lamb stick
- bahan tumbuk: 5 ulas bwng putih + 2 sudu garam + 3 cm halia
- 3 sudu besar sos tiram
- 2 sudu besar kicap cair
- sedikit blackpapper serbuk

cara2:
- bersihkan daging & ayam hingga bersih
- gaulkan kesemuanya dgn bahan2 td n d perap selama 2 jam (lg lama perap lg lembut daging dia)
- grillkan d atas pemanggang dgn api yg kecil

ni dia...hasilnya hehehe

makan ngn kacang panggang dlm tin hehehe

haaa hubby balik terus tanya masak ape...aku ckp nk grill lamb ngn chicken tp blum grill lg sbb tunggu dia balik dari opis dlu, mkn panas2 baru sdp ckit...so aku mula menggrill benda2 tu semua sementara tunggu hubby mandi n solat...pastu mkn sama2 sambil tgk master chef 2 hehehe

bdk potato pun terliur nk mamam jgk

pg td plk d sebabkan aku tgh cuti skang (cuti sek dh start dh) maka tinggallah aku ngn marissa je kat umah, hubby kul 8 dh pg opis, maka aku makan nugget je sambil2 key in data budak dlm SPPBS...lambat btl layan SPPBS aku bukak facebook, blog n sebagainya :p sambil menyelam minum air skali skala kan hihihi

boring tul ari2 duk umah je...klu la mizan ada mst best...klu 2-2 bdk tomato & bdk potato ada ngn ibu mst dh sempurna hdp ibu...xsabar nk balik kg nk jmp bdk tomato ibu :(

sarapan pg aku td

No comments: